Smådjursångest och förkylning

Jag måste verkligen sluta titta på smådjursannonserna på blocket.se, blir bara så deppig :(
 
Häromdagen när jag och Hippie var ute på morgonpromenade rusade en svart kanin över gångvägen. Den stannade på en av grannarnas tomt och jag misstänkte att det var deras. Jag har dock inte sett en kanin hos dom tidigare... Men de hade en utebur med en liten inhägnad runt så det var ju inte helt omöjligt. Jag knackade på hos dom för att fråga om det var deras kanin, och om de visste att kaninen gjorde utflykter, men de var inte hemma.
 
I morse såg jag kaninen igen, i inhägnaden den här gången, så det är ju antagligen deras. Men jag förtstår inte varför de inte har något nät eller liknande över inhägnaden. Med tanke på alla katter som finns i området och även rävar som kikar in lite då och då. Och med tanke på att kaninen springer omkring själv ute så finns det ju bilar också och jag har sett hur dessa "vårdbilar" kör på området - som idioter, så den där kaninen kan absolut bli överkörd.
Vill dom att kaninen ska råka ut för något?
 
Jag ska gå förbi dom senare och höra med dom om de behöver kompostgaller att lägga över. Svårare än så är det ju inte.
 
Förkylningen då. Japp, eftersom hela familjen är förkyld så blev jag det med. Jag har jätteont i öronen och huvudet känns som att det är fastkruvat i ett skruvstäd... Nästa gång någon börjar snora här så tar jag och Hippie det viktigaste och sover på soffan hos Lovisa tills det gått över.
 
Jag längtar såååååå mycket till min lägenhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0