9 år idag

 
Mitt finaste hjärtegull Novalies Diesel skulle ha fyllt 9 år idag om han hade varit frisk... Min änglahund <3
 
Vintern var hans favoritårstid. Jag har aldrig sett en icke slädhund ligga ute i snön och bara njuta så länge som han gjorde. Det var hans grej. Och jag vill gärna tänka på att hans hundhimmel är full med oändlig snö. Och nu har han gjort bästa kompisen Roy sällskap så han är inte ensam. Nu fattas bara brorsorna Baloo och Hippie, men det är inte deras tid än.
 
Och vatten var hans favoritelement. Rent vatten, sunkigt vatten, grumligt vatten, lerigt vatten. Allt vatten gick att bada i. Förutom duschvatten då. Det var inte alls samma sak. Att simma var inte heller något han förknippade med vatten. Hans livsregel var "Man håller sig där man bottnar, men simmar för att överleva."  
 
Jag kan fortfarande:
Se honom ligga och sova i fåtöljen.
Höra hans speciella tunga suck som han alltid gav ifrån sig när han var på väg att somna och hans smackande som följde.
Se framför mig sättet han la sitt huvud på säng- eller soffkanten, stirrade på en och viftade så mycket på svansen att hela soffan eller sängen skakade.
Höra hans irriterande ljusa skall som han använde när han tyckte att man skulle göra som han ville.
Höra hur han slängde sig ner på golvet som en säck potatis eller ett benrangel på golvet när det blev för varmt i sängen, soffan eller fåtöljen.  
 
Min första och sista renrasiga setter.
Min första och sista renrasiga hund.
The One And Only.
My One In A Million.
Novalies Diesel, jag saknar dig min stora vovve, grattis på födelsedagen <3 

Kommentarer
Postat av: P

Åh :-((( grattis fina diesel! Du e saknad av mig och baloo <3 du var/är balooos första riktiga vän! För alltid<3

2014-05-28 @ 20:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0