Halloween

Då min mobil krånglar så kunde jag ju inte lägga upp det fotot på Hippie som jag hade tänkt så det får bli någon annan gång helt enkelt...
 
Halloween alltså. Jag och hundarna är ensamma hemma då mamma och pappa är uppe hos mormor, brorsan hos en kompis och syrran i Borås. Men det är inget vi klagar på så, lugnt och skönt tycker jag i alla fall. Som tur är så hann Pudel busa lite med mamma innan de åkte så han är väl lite okej med det hela ändå. Även om han inte finner mig och Hippie värdiga av hans sällskap...
 
Vi har inte fått besök av några utkädda barn, vilket är bra. Som jag sa till mamma tidigare idag (igår): Jag öppnar inte dörren för någon på Halloween, framför allt så öppnar jag inte dörren för barn på Halloween. Barn är ju värst av allt.
 
Ett exempel var ju ett barn som kom in i butiken idag och hamnade framför hundarna och började sparka åt deras håll och typ spotta. Hans mamma tyckte tydligen att det var ett godkänt beteende för hon log lite svagt mot mig som att säga "alltså barn, hehe". Jag rörde inte en min. Så otroligt ouppfostrat. Vad är det för fel på folk?! Nu stod han ju en bra bit ifrån dom, annars hade jag absolut inte varit tyst, men alltså... Jag har inga ord...
 
Imorgon, eller rättare sagt idag så ska vi jobba också så egentligen borde jag gå och lägga mig. Ska nog göra det för jag blev så irriterad av att tänka på den där ungen... God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0