Friends? Best friends!

Suki har börjat äta träpelletsen som är i hennes bajslåda. Eller börjat och börjat... Ska jag vara ärlig så tror jag att hon ätit av träpelletsen från allra första början, jag har bara inte sett det. 
En annan grej som hon har för sig är att hon gräver i träpelletsen såpass att minst en fjärdedel hamnar utanför, vilket jag fick kämpa med att att hitta en tillfällig lösning till klockan 9 i morse... 
I övrigt så är ju selen jag hade till Bacon aaaaaaalldeles för liten, vilket inte kommer som någon överraskning, Suki är ju en Fransk vädur, inte en liten dvärgkanin så ingen snö för Suki idag heller. Så typiskt med tanke på att det är perfekt väder just nu för lite snöskuttande :/
 
Så planen är som följer:
1. Köpa en HÖGRE låda och fixa till den så att hon kan hoppa in och ut och äta och dricka samtidigt som hon kan gräva så mycket hon vill.
2. Fundera på ett annat strö att ha i bajslådan, hon ska ju äta hö och kaninpellets, inte hö och träpellets...
3. Försöka hitta en sele som passar, möjligtvis en sele för stora katter...
 
Nemas problemas, eller hur? Hm... 
 
Hippie fick hälsa på Suki tills han inte kände att han var tvungen att nosa henne överallt som en dammsugare. Han tyckte fortfarande att hon var intressant, men han var inte helt fokuserad på henne så något gjorde jag rätt :D
Det som är så skönt med Suki är också att hon inte alls är rädd för Hippie utan låter honom nosa på henne utan problem. Men vad vet jag, hon kanske har sett hundar förut :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0