Fint väder-promenad och städning

Ledig idag vilket betydde att jag kunde sova hur länge som helst! Nästan i alla fall. Jag går ju upp när Hippie går upp och idag vaknade han inte förrän 9.30 :) Jag hade nog inte kunnat sova så mycket längre för det blir jättevarmt i lägenheten när morgonsolen tittar in... Har faktiskt varit tvungen att sova med öppet fönster natten till igår och idag. Jag kan i alla fall skylla på att jag inte är van vid att bo i lägenhet, allt är så himla varmt här, till och med korridorerna... Jaja, pappa ska hjälpa mig att sätta upp både gardiner och rullgardiner, då blir det nog lite bättre :)
 
Jag har fått ner lite mer saker i förrådet, har typ värsta lagret där känns det som och då är inte mitt förråd särskild stort, men det är lagom. Och de flesta lådorna där nere är egentligen saker som jag ska sälja. Måste bara komma till skott och faktiskt sälja sakerna också.. 
Jag testade även min dammsugare idag. Nackdelen när man har så ljusa färger på väggar och golvlister samt mörka färger på klinkergolvet framför den franska balkongen där solen skiner in är ju att damm syns väldigt bra. Dammsugaren funkar perfekt, men jag vet inte varför den heter typ "Ultra Silense" för den är inte tyst i mina öron. Får väl vara tacksam över att jag fick med hela två dammsugarpåsar, en som refan satt i dammsugaren och en extra. Snåla jävlar. 
 
Hippie ligger fortfarande utslagen. Han skiftar lite mellan sängen och golvet, men trött är han helt klart. Han fick vara ensam i lägenheten när jag tog ner lådor till förrådet och efter det tog vi en typ power walk-promenad i det fina vädret. Lite som belöning för att han var så duktig ensam. Vi gick ändå 2,8km, men det kunde egentligen ha blivit längre. Det var bara så himla varmt för honom så det var rätt lagom, man behöver ju inte överdriva :P
 
Lilla Baby verkar trivas, fast hon är lite blyg ibland när man går förbi hennes bur. Då gömmer hon sig bakom tunneln hon fick av Lovisa. I andra sammanhang är hon väldigt modig, hon har tex fått skutta runt lite i sängen och Hippie är hon ju van vid sen hon var pytteliten typ så där är det inga problem :D
 
Pappa ska hjälpa mig att göra en inhägnad av en gammal garderob så att Suki kan komma hem också. Och då kan Baby få det lite större hon med :) Jag trodde att pappa skulle skruva isär den och komma över med den idag, men med tanke på hur mycket klockan är så blir det nog inte så, men men. Han har ju andra saker att göra också :)
 
Yrvaken vovve <3

Kommentarer
Postat av: Lisa Bengtsson

Så fin hund :)

Svar: Tack :-)
Sofia

2015-05-09 @ 21:20:11
URL: http://www.lisabengtssons.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0