Biokaos och ett blått finger

Jag, Alma och Paola skulle för en gångs skull gå på bio i lördags. Det gick ju inte direkt enligt planerna om man säger så... 
 
Det börjar med att jag och Hippie går hem från jobbet då han skulle få vara ensam hemma. Eftersom jag är lite stressad så missar jag en hund som går förbi oss en bit bort, men som Hippie får syn på. Han får värsta utbrottet och drar i kopplet som jag håller på något konstigt sätt, vilket leder till att jag gör illa två av mina fingrar. 
Inställd på att det kommer gå över, fast det gör ont som fan, går vi hem så att jag kan möta Paola vid tunnelbanan. Mycket riktigt så blir mitt ena finger bättre, men det andra blir mer och mer blått och jag kan knappt röra det...
 
Väl vid bion i Söderhallarna så möter vi Alma, men vi är inte där särskilt länge innan en massa poliser helt enkelt slänger ut alla biobesökare och säger att vi får vänta ute tills de säger något annat. Som att man på riktigt skulle stå ute och frysa arslet av en för att man "kanske" ska få komma in igen så vi gick till Burger King och åt. 
 
Sedan så åkte vi hem till Almas föräldrar och såg på Babadook som inte alls var så läskig som jag trodde att den skulle vara, även om jag höll för ögonen några gånger, och slutet ska vi inte ens prata om så jag är lite besviken faktiskt... Men trevligt hade vi och vi fick skjuts tillbaka till mig av Alma vilket var väldigt snällt :)
 
Jag hämtade då Hippie och när Paola gick till sin bil och åkte hem så åkte jag och Hippie till Lovisa. Väl där såg mitt finger ut så här (hihi, rim!):
 
Ett stycke blått finger...
 
Idag gör mitt finger inte lika ont och det är inte lika svullet, men det är ändå inte helt okej än. Lovisas idé om att sätta ihop ringfingret med långfingret med självhäftande hundbandage var faktiskt en riktigt bra idé och det gör att jag inte rör på det onda fingret i onödan :) Och det är inte alla som går omkring med ett lila bandage m tassavtryck på heller, fast nu har jag bytt det till ett blått som jag hade i Hippies "sjukpåse" på jobbet :P
 
Angående bion så var det tydligen "en man som betedde sig misstänksamt" som gjorde att vårt biobesök tog slut innan filmen ens hade börjat, så tack som fan liksom. Tack så jävla mycket... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0