Psykbryt i mörkret á la Hippie

Förra veckan spenderade jag och Hippie några dygn hos Lovisa då Pixie blev kastrerad och det fanns kaninungar att hålla koll på...
 
De sju stadierna av Hippie-psykbryt...
 
1. Vi har gått av tunnelbanan och är påväg till Lovisas lägenhet i godan ro, jag med packning, mat till mig och mat till frasse-ungarna, Hippie med nosen i backen i mörkret.
2. Vi möter med kort mellanrum två hundar (även om den första hunden gick på andra sidan gatan...)
3: Hippie freakar ut totalt då han tycker att den andra hunden låter som något trubbnosigt och ja, Hippie hatar trubbnosiga hundar.
4.  Han går in i fullt psykbryt-mode och skäller som en galning medan jag misslyckas i mina försök att få honom tyst.
5. Psykbryt-mode övergår i någon form av identitetskris då han helt plötsligt sitter och tjuter som en stucken gris och allt jag kan göra är att prata lugnt och försöka att få honom att lugna ner sig. 
6. Från psykbryt-mode + identitetskris till normal-mode i total förnekelse över att detta över huvudtaget ägt rum, lika plötsligt som han freakade ur, och nu tycker han minsann att han är värd en godisbit... 
7. All is well när vi fortsätter hem till Lovisa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0