Winnie och Olivia - 7 veckor hos oss <3

Helt sjukt att det egentligen bara gått 7 veckor sedan katt-tjejerna flyttade hem till oss, det känns ju som att de alltid har bott här! Att bli väckt kl 07 på morgonen av två kurrbullar två centimeter från ens face har liksom blivit standard, en vana. Det är så jag har vaknat de alla mornar de 27 år jag levat :P 
Skämt åsido: Det är riktigt mysigt med katt :D 
 
Winnie är ju fortfarande den galna och mest sociala av de två. Hon har nu börjat smyga ut genom dörren när jag kommer hem/in/ut för det är extremt spännande ute i korridoren. Om det inte är andra människor där såklart, då springer man in som om en djurhatare/psykopat tänt eld på svansen på henne. Och av någon konstig anledning så är det roligare att vara ute i korridoren utan lov (och därmed utan sele+koppel) än när hon har tillåtelse, men så är det väl med allt. 
Hon har också lärt sig att hoppa rätt upp från golvet till handfatet. Härom dagen faktiskt, för jag var i vägen (läs: satt på toa, hennes vanliga rutt upp till badrumsspegeln). Här blev handfatet, som egentligen skulle vara ett stopp på vägen, huvudattraktionen då jag satte kranen på "droppläge". Ett väldigt bra sätt att hålla henne upptagen och som förtrollad i typ en evighet :P <3 
 
"Drip, drip, drop" (någon annn än jag som fattar? :P) 
 
Roligt! 
 
Det nya favoritstället för Winnie:
 
Myyyys <3
 
Hon har ju också växt så otroligt mycket <3
 
Ett annat favoritställe; burfacket som jag har ledigt just nu är ett utmärkt ställe att sova på, framför allt med
den sköna fällen <3 
 
Olivia är fortfarande inte lika social som Winnie, men det tror jag mest beror på att jag måste badda hennes nos och ge henne ögondroppar pga hennes förkylning. Hon tycker inte alls att det är roligt så hon förknippar mig mest med det. Och ibland så ger vi varandra stötar, främst om hon är i klösträdet eller i soffan (det kanske har med hennes pälskvalitet att göra..) Men det är ju inte heller kul såklart så hon försöker rätt så ofta ducka undan då..
Jag hoppas att det går över snart så hon slipper allt som hon tycker är jobbigt <3
Men hon är inte rädd för mig i övrigt, hon tycker om att ligga i sängen och sova på natten, hon och Winnie väcker mig tillsammans på morgonen och hon kan absolut komma fram och vilja ha sällskap. Hon behöver det bara inte lika mycket som Winnie gör :) Denna gullungen har ju också växt sen hon kom hit <3
 
Nya favoritstället för Olivia:
 
Framför allt efter att ha rört till i min smutstvätt... <3
 
Liggande eller stående, mopphinken är lika populär :P 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0