Winnie och Olivia - Sex veckor hos oss <3

Shit, vad jag är dålig på att blogga när jag har tänkt att jag ska blogga... Jaja :) 
 
Winnie är jätteförtjust i lukten av tandkräm och Läkerol Eucalyptus. Alltså sjukt intresserad. Hon kan lukta på min andedräkt hur länge som helst precis efter att jag ätit Läkerol eller borstat tänderna. Det skulle vara lite roligt och se om man kanske skulle kunna träna henne i Nose Work ;) :P 
Hon älskar fortfarande Hippie och styker sig mot honom vid varje tillfälle som dyker upp och är jättegullig mot honom. Han är i sin tur väldigt gullig mot henne också såklart :) 
Hon är extremt rädd för dammsugaren. Kommer dammsugaren fram så är Winnie borta på en nanosekund. Favoritplatsen att gömma sig på är under kanin/marsvinsburen och under soffan. Det kommer väl bli soffan i framtiden då hon knappt kommer in under buren längre, min stora fina tjej <3  
Jag testade även att ta ut henne i korridoren i sele och koppel då hon är jättenyfiken på vad som finns utanför lägenhetsdörren. Det var med skräckblandad förtjusning som hon gick omkring i korridoren. Fönstren vid trapphuset var väldigt intressanta, men så fort hon hörde hissen så ville hon springa och gömma sig, gullisen. Men övning ger färdighet så det är bara att testa igen :) Vi får väl se om jag i framtiden (läs: sommar) kan övertala henne om att åka hiss så att hon får känna gräs under tassarna :) Om inte så kommer vi i alla fall att ha testat :D
 
 
 
Olivia har verkligen snöat in sig på Hippies svans. Mer än tidigare alltså, då det mer var som en engångsgrej. Nu är hon och petar på hans svans så fort hon når den (och han viftar på den såklart). Det roliga är att Hippie inte ser det som något dåligt, min snälla vovve <3 Härom dagen så la hon sig brevid Hippie med hans lår som huvudkudde, vilket var sååååå gulligt. Tyvärr så hann jag självklart inte ta kort på dom innan Olivia besetämde sig för att flytta på sig igen. Men det kommer kanske flera tillfällen ;) 
Hon var också hos veterinären i veckan. Då hon snorar och nyser och det inte har blivit bättre fast jag torkar hennes nos med koksaltlösning. Hon var jätteduktig hos veterinären, som fick kolla igenom henne utan problem. Vi kom därifrån med inget annat än ögondroppar då veterinären tyckte att hon borde bli frisk av sig själv snart om jag fortsätter att torka hennes nos med koksaltlösning. 
Hon är den enda av de två som tycker om att sova i transportburen till och från och nu har hon hittat ett nytt ställe att sova på: bakom mina böcker i bokhyllan... Det innebär dock att mina böcker fått sätta livet till några gånger så nu har jag helt enkelt ändrat om lite så att hon fortfarande kan sova i skydd bakom böckerna. Jättegulligt, ska försöka ta kort på henne så får ni också se <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0