Livet med katt...

... är minsann aldrig tråkigt! 
 
Olivia har insett att hon faktiskt kan hoppa upp på mössens bur där hon gärna sitter och spanar på dom. Otroligt nog så är mössen inte ett dugg rädda för henne. De kanske vet att det inte finns någon möjlighet för henne att komma åt dom eller så är de inte särskilt smarta... Hmm...
 
Tittut! 
 
Från mössens bur kan Olivia hoppa upp på trevåningsburen. Hon var såååå lycklig när hon insåg att det gick, låg där uppe och såg ner på stackars Winnie som inte fattade någonting <3 Men Olivia föredrar mössen ändå ;)
Det tar nog inte så lång tid för Winnie att förstå hur man gör så snart har jag väl två katter som leker på möblerna istället för på golvet...
 
I´m watching you! 
 
Nackdelen är ju bara att jag gömde deras vippor på trevåningsburen så nu är det hatthyllans tur att agera vippgömma. Tills de inser hur man gör för att ta sig dit gissningsvis, haha. 
 
Härom morgonen vaknade jag med ett ryck av att Olivia rev mig ordentligt på armen. Det visade sig att hon hade hittat en trasig snodd (hon älskar trasiga snoddar) och tagit med den till sängen för att leka och klöste mig i sin lekiver. Inget illa menat, men fan vad ont det gjorde att vakna upp på det sättet... 
 
Beviset på att det är dags att klippa klorna igen...
 
Kan ju dock inte säga att jag är förvånad då jag vaknade för någon vecka sedan av att Olivia använde min rumpa som klösbräda. Hm... Japp, true story, haha. 
 
Att ha katt är verkligen aldrig tråkigt <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0