Året som gått: 2015

Så här nästan en månad in på det nya året kommer äntligen en återblick över 2015. Bättre sent än aldrig heter det ju... 
 
 
Bra saker som hänt detta år:
 
+ Hippie fyllde 6 år och är numera kastrerad
Still going strong och frisk som en nötkärna efter prostataproblemet han fick i början på året. Min duktiga lillvovve <3 Flera turer till Drottningholms hundö har det blivit, både i spöregn och sol :) Bus med bästa tjejerna Pixie och Kessie har också varit uppskattat. Även lite roligheter med Baloo :D Att Hippie numera är så van vid kaniner (så länge det inte gäller kaninungar upp till 4 månader..) att han godkänner dom lika bra som marsvin är helt otroligt :) 
 
+ Kaosprinsessan Suki
Jag skaffade min första Franska vädur, en g/s japantecknad hona från Holland. Så härligt med kanin igen :) Fransk vädur är verkligen en kaninras för mig, men sen så finns ju alltid Rex och Liten rex också som har så fina och härliga pälsar... :P 
 
+ Fairytails Baby
Efter en kanin följde en annan :) Jag fick fina Baby av Lovisa, tack så jättemycket än en gång för en bit av Tiny <3 <3 <3 <3 
 
+ Jag flyttade äntligen hemifrån! 
Som jag längtat till detta år! Fick ju flytta in i april, men det känns faktiskt som att jag bott här hur länge som helst :) Jag och alla djuren <3
 
+ Rosetta
Ett gäng kaniner hittades överblivna i skogen och jag tyckte att Baby skulle få en kompis :) Den här kompisbiten gick ju inget vidare så här med facit i handen, men hon är en riktigt trevlig, om än lite feg, kanin. 
 
+ Glenn och Glenn
Hittade en annons på Blocket om två äldre marsvinsgubbar som behövde ett nytt hem där de skulle få lite mer uppmärksamhet och självklart kunde jag inte stå emot! Eftersom alla heter Glenn i Göteborg så blev det helt enkelt deras nya namn och de kommer leva det perfekta gubblivet för ett marsvin tills de hamnar i marsvinshimlen och får göra Bacon sällskap <3 
 
+ Vänner i 10 år 
Jag, Alma och Paola har varit vänner i 10 år i år :D Vi träffades på Säby 2005 och har hållt ihop till nu och förhoppningsvis flera år framåt såklart :) Vi är visserligen inte lika tajta som under gymnasietiden, men vi har ju alla separata liv också så det är inte så konstigt :P 
 
Dåliga saker som hänt detta år: 
 
- Diesel skulle ha fyllt 10 år 
Nyckelordet i denna mening är just skulle, annars hade detta varit en bra sak... Min fina Dieselbabe, anledningen till denna blogg... Alltid saknad, men aldrig glömd <3 
 
- R.I.P Tiny 
Bästa Tiny och pappa till Baby somnade in på operationsbordet under kastrering, endast 7 månader gammal. Ni som aldrig haft kanin har ingen aning om vilka tassavtryck en underbar kanin kan göra på ens hjärta <3 
 
Någonstans mittemellan: 
 
- + Suki flyttade till Skåne 
Då Suki inte trivdes hos mig, hon var helt enkelt ingen innekanin, så fick hon flytta ner till Skåne. Där får hon gå i en hästbox och lever troligtvis loppan med större yta och allt en kanin behöver. Jättetråkigt beslut, men det var för hennes bästa och jag är glad över att hon har det bra, även om det inte är hos mig <3 
 
Utvärdering och saker som jag skulle ha gjort annorlunda när jag ser tillbaka...: 
 
<3 R.I.P Tiny <3
Om jag bara hade fått göra en sak annorlunda så skulle jag aldrig ens tänkt tanken att kastrera Tiny. Om jag fick vrida tillbaka tiden till ett visst klockslag, ett visst beslut, så skulle jag tagit Tiny och åkt hem igen så fort jag klivit in hos veterinären. Vad jag önskar att det faktiskt vore möjligt...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0