Midsommardagen 2016

Midsommardagsförmiddagen spenderades främst inomhus eftersom det var så sjukt varmt, men på eftermiddagen drog jag och Hippie iväg hem till mamma och pappa då vi bestämde oss för att gå en långpromenad. De bor nästan precis brevid Stora Skuggans Nationalpark och det är så himla fint där :)
Och stort så där snackar vi verkligen grönområde :D (inte som här där de pratar en massa om grönområden, men bygger på varenda en..) 
 
Det var ju sjukt varmt ute, men hundarna pinnade på bra i alla fall <3 Man märkte dock att värmen tog på krafterna då framför allt Hippie lunkade mer än han gick, men vi hade med oss vatten. Jag hade också tänkt att Hippie skulle få bada lite, men var inte vattnet obadbart så var det en massa snokar som låg på lur på småfisk = Inget bad för Hippie :( 
 
Då de har får på grönbete där ute på sommaren (lösa) så fick Hippie se får för första gången, i alla fall i närbild ;) 
Ett av fåren blev enormt nyfiken på Hippie, men vänskapen var inte besvarad för Hippie satte svansen mellan benen och flydde innan fåret kunde komma närmare, haha <3 Vi får helt enkelt gå där flera gånger så kanske fåren inte är så läskiga längre ;P  
 
Så synd att jag inte hade med mig mobilen och inte kunde ta kort, det hade varit guld värt alltså, haha. 
 
Under promenaden passade jag även på att plocka en massa gräs till smådjuren då det tydligen är det enda stället i Stockholm där ingen klipper gräset ner till rötterna så fort det börjar växa lite igen. Det är ju helt omöjligt att hitta gräs då de klipper ner exakt allting... 
 
Efter långpromenaden så blev jag bjuden på middag med glass till efterrätt samt "Fåret Shaun - Filmen" innan jag och Hippie fick skjuts hem igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0