Välkommen hem Rihanna och Shakira

Förra måndagen  fick jag hem dessa två damer. Det var inget som var planerat, men då jag råkade ha en bur ledig så.. 
 
Dessa tjejer är uppskattningsvis mellan 8-12 månader gamla och köptes som en present till ett eller två barn (den klassiska anledningen). Självklart så tröttnade dessa barn vilket resulterade i att mamman i familjen var den som tog hand om dom.. Hon i sin tur tyckte synd om dom och så hamnade dom hos mig helt enkelt. 
 
De är i rätt så bra skick, lite långa klor (men inte som i Glenns fall) och Shakira är lite mjällig i hårbotten, men det verkar lösa sig med hjälp av mjällschampo :) 
 
Rihanna
 
Shakira 
 
Namnen? Ja, Paola var den som döpte dom (namngav är det korrekta ordet, jag vet). De passar väldigt bra i dessa namn då de verkligen har lätt för att ge ifrån sig marsvinstjut. Främst när jag prasslar med påsar då de lärt sig att det ofta betyder att de ska få något gott, men de kan också tjuta helt oväntat, vilket är väldigt roligt. De är väldigt pratglada med andra ord. Eller ska jag säga (skriva) sångglada? ;) 
 
FÖRTYDLIGANDE
Bara för att jag nu råkar ha marsvin av båda kön så kommer jag inte avla på dessa. Jag vill inte avla på djur som jag inte känner till släktleden på. Jag har mina marsvin som sällskap och och inget annat. Den enda som jag skulle kunna tänka mig att använda i avel i framtiden är Kelvin då jag vet vilka linjer han har bakom sig, men det får som sagt (skrivet) bli i framtiden. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0