Totalt däckad av förkylning, men på väg tillbaka igen

Ja, som rubriken lyder (och avsaknaden av nya inlägg här på bloggen) så blev jag helt däckad av min förkylning. Jag lyckades dock ta oss hem från Lovisa i torsdags kväll, jag Hippie och katt-tjejerna. Men inte helt problemfritt...
 
Självklart så gick transportburen med tjejerna sönder preciiiiis när vi gått igenom tunnelbanespärren hemma. Tur i oturen var ändå att transportburen "bara" sprack vid handtaget på taket och att inte hela skiten gick i två delar (och att det hände när vi nästan var hemma, det positiva med att ha minuter till tunnelbanan...)
Det hade inte varit kul att jaga katter då säger jag bara...
 
Jävla italienskt skit, tur att jag har min IATA-godkända transportbur som jag VET klarar 5kg utan problem. Nackdelen är bara att den är så himla tung och bökig... Ska fundera på om jag ska införskaffa mig en väska till kissarna istället, en som inte går sönder bara katterna tänker på att äta något gott, typ ett barn eller så... 
 
Hur som helst... Jobbade som jag skulle på fredagen, men det var hemskt så som tur var så kunde chefen ta mina pass under helgen så att jag kunde vila upp mig. Vilken tur! För jag har minsann inte dansat omkring, jag har inte orkat göra något annat än att hosta, snora, gå korta promenader med Hippie och ge alla djuren mat...
 
Jag har sån tur att jag har riktigt snälla djur alltså <3 
 
Winnie sover självklart som bara Winnie kan <3 Mina gullflickor <3 <3 
 
Finaste, duktigaste och snällaste Hippie <3 
 
Det var först igår som jag fick tillbaka krafterna mer, så att jag kunde städa och fixa hemma där det såg ut som alla bombnedslag i Jordens historia tillsammans.. Det har alltid sett ut som ett bombnedslag... (men ett bombnedslag är ju tillräckligt...) Snart ett år i lägenheten, men jag blir aldrig klar med att flytta in... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0