Winnies first day out

Härom veckan tog jag ut Winnie utomhus i sele och koppel för första gången.
Hon har ju fått gå i korridoren på min våning tidigare, med målet att ta ut henne på riktigt åtminstånde en gång :)
 
Så jag och Jenny möttes upp och gick till en parkbänk inte så långt ifrån och satt och pratade ett tag för att Winnie skulle få chansen att våga gå omkring lite. Tyvärr så var det liiite för läskigt att röra sig så mycket på egen hand, så hon satt mest och kollade på världen. Fåglar var väldigt intressanta till exempel och cyklister var väl det enda hon tyckte var riktigt läskigt faktiskt, min modiga kisse <3
 
Hon tyckte att det var som tryggast i min famn när vi gick. Tryckte upp sitt huvud under min haka och la sina framtassar om min hals som en pälsklädd bäbis med huggtänder (fast på ett supergulligt kattsätt, inte som ett besatt demonbarn..)  
 
Med tanke på att hon ändå verkade tycka att det var spännande att vara ute så gör vi nog om det snart igen :) 
 
Bilder från dagen, tagna av Jenny: 
 
Just hanging around <3 
 
Här gömmer jag mig ett tag <3 
 
Så här trött blir man efter ett äventyr ute i friska luften <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0