Ett (halv)onödigt veterinärbesök

I tisdags var jag till veterinären med Winnie vilket visade sig vara liiite i onödan, men ändå bra såklart. Jag åker hellre till veterinären en gång för mycket än för lite.
 
Hon var inte alls glad att behöva åka själv, Olivia fick nämligen stanna hemma och hålla Hippie sällskap, men hon stod ut, min tappra, stora kisse.
 
Kikar ut från vagnen på alla konstiga människor och ljud 
 
Väl hos veterinären så fick jag kämpa för att ta upp henne ur vagnen för vägning. Gud vad de kan göra sig tunga när de inte vill något! Vågen stannade på 5.65 eller 5.67kg <3 När jag släppte ner henne i väntan på veterinären flydde hon till det tryggaste hörnet i rummet.
 
<3 "Här bakom är jag säker" <3
 
Tur att fläkten eller vad det var hade hjul, annars hade det tagit ett tag att få fram henne, haha. När veterinären väl kollat igenom henne och konstaterat att hennes tandkött var lite irriterat, tyckte hon inte att det var så farligt att vara på bordet och när jag skulle sätta in henne i vagnen så stretade hon emot lite. Ett gott tecken på att hon kanske blir mer och mer framåt senare :D 
 
Jag fick köpa en gel som jag ska försöka dra på hennes tandkött med en tops, vilket är lättare sagt än gjort. Topsen var jätteintressant, men inte att hjälpa till och hålla munnen öppen, haha. Vi får kämpa på helt enkelt!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0