Kattutställning Sollentuna 19-20 november 2016

Nuuu, äntligen, kommer inlägget om vår första kattutställning!
 
Lördag: 
 
Första utställningsdagen och första utställningen för mig och båda kissarna. Sååå nervöst!
 
Fick se mitt burskynke för första gången och kunde slappna av lite ändå, tyckte det blev riktigt snyggt! Liörkt, men snyggt! Nu ska jag bara hitta en bädd eller två som passar färgmässigt ihop så att katterna känner sig tryggare nästa gång vi åker på utställning. Jag trodde att de skulle uppskatta en hängmatta, men icke! Om någon skulle vilja ha en hängmatta till sitt utställningsburskynke som går i grått och lavendel så har jag ett till salu ;) 
 
Mina katter är inga hängmattekatter tydligen... Hängmattan ovanför Oliva förblev orörd, haha! 
 
<3 Lilla skruttan <3 
 
<3 Winnie <3 
 
Så hur gick det? Superbra om du frågar mig!
Jag är såååå stolt över mina flickor, de skötte sig jättebra! Båda fick jättebra kritik av domarna och även om ingen av dom blev nominerade så fick de sina välförtjänade cert och kan bara utvecklas åt det bättre ju äldre de blir :D <3 
 
Olivia var den som tyckte att behandlingen av domaren inte var någon stor grej. Hon tog det jättebra och att hon har tvåfärgade ögon är hennes hemliga vapen <3
 
Olivia uppe hos domaren - superduktig <3 
 
Winnie tyckte att det hela var konstigt, hon låg mest och tryckte bakom toaskynket i buren och såg inte alls lika säker ut som Olivia uppe hos domaren. Men hennes domare var väldigt förtjust i henne i alla fall, och tyckte att jag verkligen gjort ett bra val av katt. När jag berättade att jag fastnade för henne när jag såg en bild av henne när hon var ca 1 vecka gammal så förstod han precis <3 Hon hade dock en stor konkurrent, de var lika gamla, men den andra honan var otroligt maffig så domaren nominerade den andra honon istället. Han tyckte att Winnie hade potential i alla fall vilket är jätteroligt att höra :D 
 
Winnie uppe hos domaren - Min superduktiga räddhare <3 
 
När domarna var klara med alla bedömningar var det bara att gå till rosettbordet och hämta bedömningslapparna och välja rosetter. Man fick välja rosetter! :O :D 
 
Winnie med sin fina rosett! <3 Grattis <3 
 
Olivia med sin fina rosett! <3 Grattis <3 
 
Söndag:
 
Söndagen trodde jag skulle vara lättare för flickorna, den var lättare för mig i alla fall, då jag visste hur allt funkade.
 
Winnie, som faktiskt fyllde 1år idag, skakade som ett asplöv uppe hos domaren, det var sjukt mycket läskigare än igår, men hon skötte sig riktigt bra och fick sitt cert <3 Hon trivdes bättre i buren i alla fall, födelsedagstjejen :)
 
Olivia hade inte riktigt tålamodet, det var ju så mycket annat spännande som andra katter och en hel tennishall att utforska, så hon fräste och morrade en del uppe hos domaren. Hon har ju mycket att säga till om hemma, trodde inte att hon skulle våga det ute, men domaren brydde sig inte. Hon skötte sig jättebra i övrigt och även hon fick sitt cert så jag är nöjd :D 
 
 
Olivia väntar på sin tur hos domaren <3
 
Födelsedagskissen med sin fina rosett <3 Grattis till rosetten och på födelsedagen <3
 
"Går den att äta?" 
 
Olivia med sin fina rosett <3
 
Olivia verkar ha fått mersmak för utställning i alla fall ;P 
 
Utvärdering:
Jag har absolut fått mersmak gällandebkattutställning! Man fick ju välja rosetter själv ;) Och på tal om rosetter så behöver jag fixa något riktigt bra ställe att hänga deras framtida rosetter för som det är ju så ör det fullt :P Det enda som jag tyckte var tråkigt var ju att om man ställer fler katter (som jag) och de inte har samma domare (återingen som jag) så har man inte tid att titta på de andra katterna som domaren dömer utan man måste hålla koll hos nästa domare... Det är både stressigt och synd eftersom man missar en massa samt att det inte borde se särskilt bra ut hos den första domaren... Nu vet inte jag hur domarna tänker, men jag själv skulle väl tycka att den som ställer ut skulle vilja kolla in "the competition" liksom, men men...
 
Jag får dock se om Winnie tycker att det är roligare nästa gång, jag vill ju inte tvinga henne att göra något hon inte vill. Hon är ju självklart lika fin i mina ögon oavsett, men om hon inte tycker om det så är det ju inte kul :/ Vi kanske kör på tills hon får titeln "Premier" i alla fall, den som lever får se :) 
 
När det kommer till Olivia så tror jag absolut att hon fått mersmak, det var ju mycket spännande som hände runt omkring och att stå på bordet hos en domare var ju inte någon match :D Vi får se hur det utvecklar sig och när nästa utställningstillfälle dyker upp ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0