Motion i djupsnö

I söndags åkte jag och Hippie och mötte upp Lovisa hos hennes föräldrar. En promenad med hundarna på golfbanan stod på schemat. Perfekt motion för alla inblandade, eftersom golfbanan var full med snö som på sina platser var rätt så djup. Väldigt uppskattat av hundarna, förutom Honey, hon hade fullt upp med att hålla sig undan Hippie som kom farande som en kanonkula, och att springa i djupsnö? Aldrig, haha. 
Vi fick dela golfbanan med en massa skidåkare, men det gick faktiskt bra, de flesta höll sig till skidspåren i alla fall, sen var det vissa som var lite lata och genade, haha. Nästa gång skriker vi "Latmaskar!" efter genarna tycker jag ;) 
 
Hippie behövde verkligen den här dagen, att få kuta runt utan koppel och i mestadels djupsnö gjorde honom sjuuukt trött. Kanske ska nämna att han sprang ut på isen på en av de små dammarna(?) också. Som tur var så höll isen och vi kunde hala in honom i linan. Han landade lite tokigt eftersom det var halt så vi behövde inte oroa oss över att han skulle göra om det, stackarn <3
 
"Skidåkare säger du?" 
 
"Var tog alla andra vägen?"
 
Blev det några bra bilder? Nope, tydligen inte ;P 
 
"Får väl pinna på då" 
 
Fler skidåkare 
 
<3 
 
På bussen på vägen hem fick Hippie sitta i mitt knä då han var jättetrött. Det slutade med att hela mitt knä var dyngsurt av snön som smälte i värmen, haha. Det såg säkert ut som att jag hade kissat på mig, men vad gör man inte för sin pälskling? Väl hemma passade jag på att bada Hippie ordentligt, med schampo och balsam, då det var ett tag sedan han fick sig ett rejält bad. Efter badet så däckade han i min säng. Lade min morgonrock på honom då jag var rädd att han skulle bli kall eftersom han fortfarande var lite fuktig och där snarkade han i minst 4 timmar <3 Bra motionspass med andra ord :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0