Helgkul hos Alma 15-16 oktober 2016

I fredags kväll åkte jag över till Lovisa med Hippie då hon skulle passa honom över helgen. Innan jag åkte hem hann vi med att äta middag, dvs. McDonalds, haha, och se en film; Mike and Dave Need Wedding Dates. Den var riktigt rolig och galen, men samtidigt lite förutsägbar. Jag tror dock att det är svårt att inte göra förutsägbara filmer nuförtiden... 
 
När jag väl kom hem så passade jag på att leka skiten ur katterna, haha. Både DaBird-vippan och laserpekaren åkte fram. Man får ju passa på när inte Hippie är hemma, han blir ju helt galen av laserpekaren, min gullis <3 
 
På lördagen åkte jag och mötte upp Paola så att vi kunde åka till Alma. Självklart tog resan till henne dubbelt så lång tid, men hon bor ju långt bort nu också. Väl där så handlade vi. Valet på mat? Tacos såklart! Tacos går alltid hem och just då var det såååå gott! Jag älskar tacos <3 
 
Tog med mig denna då jag inte dricker ensam ;P 
 
Efter middagen så blev det film och godis. Skräckfilm såklart; Ouija och The Visit. Jag tror att jag har sett för många skräckfilmer, för jag var den som blev minst rädd. 
Men jag erkänner att när vi gick ut med hundarna så höll jag hårt i Paola ifall något pucko skulle hoppa fram ur buskarna ;) 
 
På söndagen så åt vi frukost innan det var dags att åka hemåt. Paola fyllde år (ytterligare ett år närmare 30, jag är snart där jag med :P ) så hon skulle hem till sin syrra och bli firad. Hon fick sin födelsedagspresent av mig på lördagen; en jätteskön filt som hon ville ha (för jag har en likadan, hihi) 
Resten av söndagen innebar städning för mig samt kloklippning för alla marsvin, vilket tar sin lilla tid, innan Lovisa dumpade av Hippie som blev superduperduperglad att se mig <3 
 
Nöjd över att vara hemma <3 
 
Grattis i efterskott, Paola :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0