Mat, mat och mera mat!

Den här veckan har främst handlat om mat faktiskt.
 
I tisdags kom Paola över med Simba och Baloo. Jag stod för maten; pulled pork med ris/potatis och Paola stod för efterrätten; blåbärspaj med vaniljsås och amerikansk brownie från matstället brevid min port. Allt som allt riktigt gott :D 
 
I onsdags var jag så himla trött när jag kom hem efter jobbet, men Lovisa lyckades sukta mig med donken så jag och Hippie åkte till henne en stund för käk och sällskapsspel. Av typ 5 olika spel (bla. Othello och Kalaha) så vann jag ett: nämligen vänd-tian.. Japp, jag är asdålig på spel alltså.. Men man får vara glad för det lilla ;P 
 
Hippie med sin halvbror Chewie <3
 
I torsdags hade jag och Hippie en lunch-date före jobbet :) När bi har lunch-date står alltid sallad från Picadeli på menyn. Här väntar han på sitt obligatoriska hårdkokta ägget: 
 
 
Idag, fredag, så åkte jag hem till Logisa med Hippie och katterna då hon ska passa dom när jag och mamma åker till mormor. På schemat, som vanligt, stod tacos. Bara för att vi kan äta tacos varje gång vi ses så tänker vi minsann göra det, haha. 
 
Winnie gör sig hemmastadd <3 
 
Efterrätten ikväll blev denna; skumtoppar med smak av jordgubb. Enbart för att vi förespådde deras äckelhet, haha. Jag tyckte dock att de gick att äta, men att man lika gärna hade kunnat köpa den vanliga varianten... 
 
 Ps. Den finns även i grönt med smak av päron... 
 
Nu ska jag sova utan både hund och katter... Tur att jag har mina grisar och mössen, jag är aldrig helt ensam <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0