3 tecken på att det är dags att gå till frissan

Är det något jag är dålig på så är det minsann att beställa klipptid.
För mig själv alltså. Det går alltid minst ett år innan jag verkligen känner att det minsann är dags, vilket inte är så bra för håret, men men. Jag lyckades ta mig själv i kragen och beställde tid hos Headspot i Vällingby i lördags. 
 
Här har ni 3 tecken på att det är dags att gå till frissan:
 
1. Ditt hår fastnar i bröstfickans dragkedja på jackan
 
2. Du får mjölksyra i armarna när du tvättar håret
 
3. Det tar ditt hår en hel dag (eller mer) att självtorka 
 
Som tur var så tyckte frisören att mitt hår bara var skapligt slitet för att inte ha blivit klippt på ett år. Hon måttade upp ca 10cm som absolut skulle klippas av, men jag körde på lite mer än så 😉
Jag köpte även en värmeskyddande spray då jag fönar håret rätt mycket och lovade att jag åtminstånde skulle börja klippa håret två gånger om året i alla fall 😜
 
Jag vet inte och jag bryr mig inte om vad ni tycker, men jag blev i alla fall riktigt nöjd med resultatet! 
Jag glömde ta en "Före"-bild, men här är en "Efter"-bild ändå: 
 
Inte jättebra bild när paddan inte vill hjälpa till, haha 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0