Vaccineringsdags!

I tisdags kväll var det dags för tjejernas 1års-vaccinering.
Det var ett tag sedan de var ute och "rullade" (i deras fina vagn) så de blev inte direkt glada när jag började fixa med vagnen. Väl på väg hade de inte så mycket att säga till om, men det är skönt att jag har två tysta duktiga kissar 💞
 
I vagnen 😍
 
Väl hos veterinären gjorde Olivia sig hemmastadd. Hon spanade in varje hörn i rummet vi var i och var inte jätteglad över att få åka in i vagnen igen. Winnie tyckte att vagnen var hennes trygga plats och stannade där 💞
 
Winnies vikt: 5,98kg 
 
Olivias vikt: 4,5kg 
 
Jag kallar inte Olivia för "Skruttan" utan anledning, min lilla kisse. Hon är i alla fall bra musklad och är inte underviktig på något sätt så det är ju skönt 😀
Jag ska också boka in en tid för att ta blodprov på henne så de kan kolla upp vad hon är allergisk mot, jag vill ju inte att hon ska behöva gå omkring och nysa i resten av hennes liv om det går att undvika liksom 😕
 
Det var två riktigt trötta kissar som däckade när vi kom hem igen, mina gullisar 💞 
 
 
 
Hur vet man att Olivia är slutkörd? 
Hon älskar när jag äter godis med papper runt och kommer alltid springandes när hon hör det magiska lätet av godispapper. Hon vill nämligen att jag rullar ihop det och kastar det åt henne. Ibland apporterar hon till och med, vilket hon lärt sig helt själv 😍
Men i tisdags vaknade hon inte ens när jag tog några Kick-kolor under kvällen 😂
 
Jag kunde äta mitt godis ifred i tisdags kväll 😂
 
Nu är tjejerna redo för utställningen i mars 😀

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0