Kattutställning Sollentuna 11-12 mars 2017

Här kommer ett låååång inlägg om kattutställningen vi var på förra helgen! 
 
Denna utställning var, liksom förra gången, i Sollentuna Rackethall. Den arrangerande klubben var dock Stockholms Kattklubb (vår klubb) vilket resulterade i lite mer försäljning att kika runt på (😀) och väldigt blåa prisrosetter/kokader... (😣)
 
Lördag:
 
Tidig morgon, usch för tidig morgon!
Jag lyckades sätta upp mitt burskynke helt själv och den här gången var det fri burplacering så jag och Lovisa kunde välja burar brevid varandra ☺
 
Eftersom incheckningen är så tidigt så fick katterna bekanta sig med buren ett tag innan det hela började: 
 
Bekantning pågår, Olivia har redan intagit igloon!
 
Bästa spaningsplatsen! Winnie är dock skeptisk...
 
Det är ingen som ser mig om jag ligger här! 
 
Sedan var det dags för Winnie att komma upp till domaren! 
Hon tyckte fortfarande att det var läskigt och ville inte visa upp sig när jag höll henne, men jag tycker ändå att hon verkade tycka att det var lättare den här gången. 
 
Min duktiga tjej 💞                                   Fotograf: Lovisa 
 
Hade hon inte varit så blyg så hade hon absolut haft större chans att bli nominerad, dock gick hon även denna gång mot en hona som verkligen är uppväxt på utställning och det är ju lite svårt att vinna mot någon som drillats sedan väldigt ung ålder...
Men hon fick sitt sista cert och därmed titeln PREMIER och jag är otroligt stolt över att hon ändå går med på dessa saker vi hittar på 💞
 
Så var det Olivias tur hos sin domare! 
Hon skötte sig jättebra och inget fräs alls denna gång. Hon var väldigt nyfiken på sin omgivning också. 
Hennes domare var väldigt förtjust i henne och ville få upp henne till domarbordet igen när det var dags för honom att nominera katter till panel. Ascoolt eller vad?
 
Vi har ett moment när vi väntar på vår tur 😍          Fotograf: Lovisa 
 
Tyvärr så blev det ingen nominering då hon är så "liten". Hon är ju en väldigt nätt och feminin kisse. Hade hon bara haft 100-200g mer på kroppen så hade det gjort stor skillnad, men vi jobbar ju på det och det blev domaren glad över att höra ☺
Även hon fick sitt sista cert och därmed titeln PREMIER och jag är otroligt stolt över henne också 💞
 
Sedan var det bara att vänta på Illumis tur! 
 
Mycket intryck gör en sömnig 😴
 
Mys i igloon 
 
Även Winnie gillade den! 
 
De fina PREMIER-rosetterna! 
 
Då vi skulle åka till utställningen själva på söndagen spenderade vi någon timme i Vällingby innan vi åkte hem till Lovisa. Jag och flickorna sov över för att underlätta söndagens resa. 
 
Söndag:
 
En kärlekskrank Illumi fick mig att ångra mitt val om att sova över, men vi hade det trevligt och flickorna låg läckade hela natten. Endast Illumi var vaken... 
Hur som helst så lyckades vi ta oss till utställningen utan problem ☺
 
Winnie kände sig lurad 😍😂
 
Bedömningarna idag bara flög iväg!
 
Winnie var först upp även idag. 
Idag var hon lite mer nervös än på lördagen, men jag tycker fortfarande att hon var mer nyfiken och tog in mycket mer än på den andra dagen av deras första utställning. 
 
Vad händer där borta?                                              Fotograf: Lovisa 
 
Vad man måste stå ut med på en utställning...                                     Fotograf: Lovisa
 
Hon var dock ännu mindre taggad på att visa upp sig. Hon tryckte ihop sig till en köttbulle på 6kg istället. Men jag är fortfarande väldigt stolt över att hon tog dagen bättre än första gången och jag tycker absolut att det går framåt! Hon fick sott första cert i den nya klassen hon tävlar i och efteråt tyckte hon att omgivningen var såpass spännande att hon inte gick och gömde sig! Result! 
 
Spaning på gång!
 
Nyfiken på vad som händer! 
 
Allt gick ju otroligt fort idag och Olivias tur hos sin domare var typ samtidigt som Winnie, vilket inte är det lättaste när man har två katter att ta fram till olika domare... Paniken som uppstår inombords alltså...
Domaren kunde ta oss ändå vilket var skönt. Jag har ingen bild på Olivia hos domaren då allt gick så fort.
Han var väldigt snabb och effektiv, men jag undrar om han inte borde ha haft magsår efter den helgen alltså... Även han tyckte att Olivia var fin, men saknade just det breda Maine Cooniga ansiktet och kroppsmassan för att kunna bli nominerad. 
Jag är ändå stolt över min Skrutta som även hon fick sitt första cert i den nya klassen hon tävlar i ☺
 
Min lilla trötta Skrutta 😍😴
 
Två trötta flickor 💞😴
 
De första certen i den nya klassen! 
 
Illumi då? 
Sjävklart gick det bra för Illumi! Han drog ju till sig nyfikna blickar hela tiden och även denna gång var han den enda Selkirk Rex på utställningen. Han kan nu titulera sig CHAMPION och såg riktigt stolt ut med sina rosetter:
 
Fina Illumi med den fina titeln Champion 😍                              Fotograf: Lovisa 
 
Helgens rosettskörd:
 
 
Vissa av er kanske lade märke till detta fina armband på tidigare bilder. Jag var bara tvungen att köpa det på söndagen. Hur hade jag kunnat låta bli liksom? 😉
 
💞 En gång Maine Coon - Alltid Maine Coon 💞
 
Sedan var det bara att packa ihop allt och åka hemåt och lämna katterna så att jag kunde åka och hämta Hippie! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0