Den första snön

V. 42

Måndagen och tisdagen denna vecka var vi lediga. Jag och Hippie tog det lugnt och lekte och så. Pluggade också en del. Hippie skämde ut mig på tisdagsmorgonen när han fick för sig att skälla ut några människor som var ute på promenad. Han är så i spökåldern nu...


"Mums, en oxstrupe"


Galen


Knäppa Hippie


Trötta Hippie


Galen lek med Alfons


Leken fortsätter


Hippie håller stenhård koll på att blodpuddingsbitarna inte smiter

Onsdagen slutade med att vi var lediga hela dagen. Vår lärare var sjuk så vi hade inget prov heller för den delen. Det var visserligen bra för de flesta i klassen visste inte ens om provet. Vi tog det lugnt, spelade kort och så. På kvällen gick jag, Josefin och jannike på en längre promenad i skogen med hundarna. Vi vågade dock inte ha dem lösa då det är älgjakt, men vi tog en massa fina bilder på dem i alla fall. Senare på kvällen kom Marika och Matilda över och vi tittade på Bonde söker fru. Gud vad pinsamt det programmet är, men vi hade kul i alla fall. Men jag säger det, gud vilka dåliga program jag tittar på nuför tiden; Bonde söker fru, Inlåst, Idol... Vad kommer härnäst, Körslaget?!


Man kan inte orka allt här i världen


Hippie trött


Bus med Dexer


Hips don´t lie


Hippie, Allis och Alfons


Hippie, Allis och Alfons


Hippiedipp spanar


Hippiedipp spanar ännu mer


Alfons


Josefin med Allis


Hippie leker med kopplet


Det märks att han är valp :)


Alfons

Det var i alla fall skönt med sovmorgon på torsdagen. Vi tränade "larma" och så hela förmiddagen. Linus fick hjälp att träna sin 5 månaders valp Daisy hela dagen så det slutade med att alla ville titta på istället. Men man lär sig mycket av att titta på också.
Hippie fick leka med Victor, Allis, Allis, Alfons, Sixten, Rut och Manick i rastgården. Hippie hade jätteroligt ända tills Manick bestämde sig för att sätta dit honom totalt för något helt påhittat. Då vågade inte Hippie vara med längre utan satt och tryckte bakom mig resten av tiden.

Denna fredag fyllde Paola år. GRATTIS PAOLA!! Vi såg slutet av den supergamla videon om hundskötsel och Hippie kunde inte låta bli att skälla ut en cavalier som var med. Min knäppa vovve tittar verkligen på tv...
De som ville fick göra provet och resten fick fortsätta träna specielasök. Jag gjorde självklart provet och det gick jättebra, trots att jag nästan hade Hippie i knät under tiden då han hamnade i blåsväder hos Manick igen. Den här gången var det faktiskt hans egna fel, men han var rätt skraj över det.. 
Resten av dagen spenderade jag och Hippie med att ta det lugnt. 


Hippie i snön

Lördagen var rätt så händelselös förutom att jag lyckades ta fina kort på Hippie när vi lekte i rastgården. 


"Ska jag leka med bollen eller inte? Hmm.."


Sötnosen


Hösten är verkligen här


Skönt väder


Hippie gör det hanhundar gör bäst


Hippies boll


Hips håller utkik


Söt


Fina Hips

På söndagen fick jag reda på att jag inte kunde praktisera på hunddagiset jag ringde i fredags. Då jag måste ha Hippie med mig under praktiken (vill inte att Woody ska ta livet av honom när ingen är hemma) sa de nej. De tycker tydligen inte att personalhundar passar på ett hunddagis... Men men, jag har fler ställen att ringa så jag överlever. Men jag säger bara att mitt hunddagis kommer vara sååå mycket bättre än alla andras för jag kommer tänka på ALLT. Eller hur Paola =)  

Kommentarer
Postat av: Paola

Tack förresten:)



Ja självklart kommer vårt hunddagis vara perfekt:D

2009-10-26 @ 00:02:50
Postat av: Anonym

är din hund en lagotto? ska du ha han till avel?+

2009-10-30 @ 13:31:58
Postat av: Hanna

Naww hippie är så söt!



p.s. min blogg är tillbaka ;)

2009-10-30 @ 21:34:51
URL: http://hannishh.blogg.se/
Postat av: Sofia

Wohoo! Spanar in den på en gång :D

2009-10-31 @ 11:24:03
Postat av: Sofia

Sorry min hund är inte en lagotto, men det var dock många som trodde det när han var yngre, varför vete fan, tycker inte att han ser ut som en lagotto för fem öre men men :P Han är en blandras mellan powder puff, pudel, cavalier, springer spaniel, tax och jack russel :)

2009-11-02 @ 22:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0