En kossa på tomten

V. 40

Måndagens enda lektion började 13:15 så det blev en väldans lång sovmorgon. Hela lektionen gick dock åt till att disskutera om våra praktikplatser så det blev inget annat gjort.
Hippie fick leka lite i rastgården tillsammans med Alfons, Alice, Alice och Victor, men han var inte så lycklig efter ett tag då Alfons tyckte att han behövdes juckas på... Stackars Hippie visste inte vad han hade gjort för fel... Sedan fick jag bada honom då det varit får i rasthagen och betat ner gräset. Det var fårskit exakt överallt!

Denna tisdag hade vi vår a första lektioner om hunddagis och hundpensionat.Vi pratade om lagarna som gäller hund och katt och höö på det med det hela dagen medans hundarna satt i hundstallet. Alfons har faktiskt lärt Hippie att skälla upptäckte jag idag. Men han har sådant mesigt skall så han ser bara gullig ut, haha.
Sedan fick Hippie leka med Alfons, Alice och Dexer, men än en gångtyckte Alfons att Hippie skulle juckas på och hippie kände sig rätt låg efter det. Men när Hippie och Dexer väl kom igång med lekandet var det roligt. 
Tittade på "Only You" samtidigt som jag satt med rasarbetet.

Under onsdagen började vi träna hundarna med rullstolar. De fick lära sig att gå bredvid dem utan att tycka det var läskigt, men Hippie behövde jag inte ens övertala, han var jätteduktig. På eftermiddagen hade vi teori om ensamhetsproblem, vilket var intressant, med tanke på hur Hippie inte kan vara utan mig. 
Det är inte varje dag man har en kossa på tomten, men det hade vi idag. Elstängslet fungerade inte så en kossa bestämde sig för att göra en liten utflykt helt enkelt. 
Vi åkte till Smålandsstenar och handlade lite mat och så, sedan såg vi på Idol och spelade kort halva natten. Och jag som inte ens gillar Idol...

 
Hippie letar efter godis i klassrummet


Klippte också Hippies öron under kvällen. Vad tycks?


Visst blev han söt? =))

Under torsdagen fortsatte vi träna hundarna med rullstolar. Vi bytte också hundar ett tag, men Hippie var inte så glad över det, men han lyckades faktiskt träna lite apport med Anna. Vi fortsatte även på Hunden och lagen. Kollade även om skolbiblioteket hade någon Irländsk Setterbok då mitt rasarbete självklart handlar om den stiligaste rödtotten av alla hundraser, men de hade typ bara en rasbok, vilket är EXTREMT dåligt med tanke på att det här är ett gymnasium med hundinriktning, men men.. 
På eftermiddagen gick vi en långpromenad med hundarna i skogen och Hippie fick vara lös jättermycket. Han var självklart jätteduktig och han bar faktiskt en jättestor pinne ända hem, han ville inte ens släppa den ifrån sig, jag fick muta honom, sötisen. 
På kvällen såg vi på Idol och spelade kort. Vi tittade även på Inlåst, och nej, det programmet är lika tråkigt som Idol.. Suck. 

Under fredagen hade vi teori om kommunikation, relation och ledarskap. Passade även på att fråga Markus om Woodys och Hippies konflikter och jag fick faktiskt några bra svar. 
Fortsatte med Hunden och lagen och sedan fick vi skriva om vår praktikplats. Hippie fick leka med Anns Flatcoated-tik på 7 månader och de hade hur kul som helst. Nu när inte Snäckan är här längre har Hippie inte direkt någon annan att leka med så det var roligt för honom. De kutade omkring på agilityplan ett bra tag så jag fick duscha av Hippie när vi kom till huset igen.
Josefin och jannike stack vid 12:30 så Hippie och jag tog det lugnt under eftermiddagen och kvällen. Såg på min nya favoritfilm "The Princess bride" typ två gånger efter varandra och pratade med Paola på tel.


Alfons och Hippie i klassrummet


Alice i Josefins knä


Hippie och Sota


Hippie och Sota


Kompisar!


Söta Sota visar hur fint hon kan stå


Hippie spanar in agilitytunneln


Söta Hippie i skuggan, man blir trött av att leka i solen



Lilla Hips helt utmattad och frusen

Denna lördag har varit otroligt tråkig. Det har varit dåligt väder exakt hela dagen och det verkar inte som att det kommer bli bättre. Har tränat lite med Hippie och han kan faktiskt stänga dörren till papperskorgen nu. Han lärde sig det på kanske 10 minuter, är så stolt :)
Imorgon kommer det väl inte hända så mycket heller, tänker se på film när det inte direkt går att vara utomhus. Nu ska jag däremot fortsätta att titta på ännu en ny vapyrserie som har kommit att bli en favorit; The Vampire Diaries. rekommenderar den absolut!


Kommentarer
Postat av: Paola

haha naaw vad söt Hippie blev:D man ser verkligen skillnaden!:D:D

2009-10-06 @ 21:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0