Spring Pudel!

Igår blev Pudel jagad av grannens rottis. Han kom utspringande genom häcken när jag gick förbi med Pudel och Diesel. Pudel blev rädd och började springa påhejat av mitt "Spring Pudel!" och rottisen sprang efter honom en bit innan han stannade och såg förvånad ut. Pudel tog då mod till sig och tokskällde ut honom på säkert avstånd. När rottisen sedan vänder mot mig och Diesel ställde jag mig emellan dom för att Diesel inte skulle känna sig trängd. Det verkade inte som om rottisens avsikter var elaka, men en trängd och kopplad Diesel och en lös, ung rottis på en trång liten gångväg är ingen bra kombination. Men det gick bra och när rottisen blev hämtad var det bara att gå hemåt då en nöjd Pudel satt och väntade på oss en bit ifrån.

Kommentarer
Postat av: R O R A . S E

Hej! Jag har tänkt lägga upp fler hundbloggar bland mina länkar på min blogg. Har du lust att göra ett länkbyte? :)

2010-09-18 @ 00:20:09
URL: http://rora.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0