En annorlunda jul

Bilden på de extremt ickeglada vovvarna var väl kul. Hippie ser verkligen ut att lida rejält i sin fina "halsduk".

På julafton åt vi kött och potatisgratäng med diverse annat. Det var asgott och enbart för att vi skulle äta julmat med mormor på juldagen, vilket vi självklart gjorde. Och juldagen hör väl ändå till jul, sist jag kollade i alla fall, vilket innebar att jag inte ville tvinga mina stackars vovvar att ha på sig sina "halsdukar" (jag måste hitta på något annat ord för dom) både på julafton och juldagen.

I grund och botten en rätt bra jul med andra ord. Vovvarna fick varsitt gosedjur av min chef, men Pudel var snabb att samla ihop alla och vaktade dom hela kvällen. Självklart räckte det inte med det, utan han var ju tvungen att förstöra Hippies lite bara för att visa hur illa han tycker om honom... Pudlar alltså..

Snart är det Nyår. Jag firar den hemma med hundarna såklart. Alla äckliga barn har redan börjat smälla smällare och dylikt, mot flera av mina gamla klasskompisars hundar också. Jävla idioter. Jag hoppas att akuten blir full av småglin som sprängt sönder fingrarna på sig själva på Nyårsafton.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0