Utställning 8/1 Kista Husdjursmässan

Igår var det äntligen dags för utställning med Hippie igen. Den här gången i Kista på årets Husdjursmässa. Hippie var supertrött redan innan han hade varit inne i ringen, men det var rätt förståeligt i och med att det hände så mycket runt omkring. Det var väldigt mycket folk och Hippie var verkligen barnens favorit att gosa med. Sedan var det alla hundar också. Tyvärr så missade han kossorna, de hade han tyckt var intressanta, men alla andra djur(kaniner, marsvin, råttor, illrar etc var inte så intressanta, sådana ser man ju varje dag :P

Själv så blev jag verkligen sugen på att skaffa kanin igen när jag tittade på kaninhoppningen som var precis brevid. Kruxet är ju bara att inte alla kaniner är intresserade av att hoppa.. Sen så hade de även Maine Coon-kattungar till salu. Ååååååå! säger jag bara. Någon gång i framtiden ska jag ha katt och då ska det vara en Maine Coon (eller en Ragdoll). Blev så kär i den mörka kattungen...

Hippie fick bara posotiva kommentarer på sin bedömning. Om man bortser från att domarna tyckte att han var "lite rund för dagen". Då han inte var helt nerrakad som förra gången så förstår jag att de trodde att han var tjock, men faktum är att han väger precis lika mycket som han alltid brukar göra. Sedan så var han väldigt mycket med nosen i backen, vilket inte var så konstigt då mitt godis inte kunde mäta sig med de korv- och köttbullebitarna som de andra tävlande hade tappat i ringen. Men han var väldigt duktig ändå och kom 2:a i sin klass. Han skulle ha vunnit och gått vidare till BIS-finalen om jag hade haft godare godis, men det får bli nästa gång :) Men jag är superstolt över hans 2:a placering :D


Trött efter att ha varit hos frissan och sedan på jobbet


Så fin när man ser hans fina ögon


Min duktiga vovve <3


Lovisa och Pixie vann rosett för "Bästa Teamwork", grattis! :)


En mindre glad Hippie i buren, men det fungerade bra ändå

En superrolig dag med andra ord :)

Fler bilder från utställningen hittar ni på Blandis hemsida här :D

Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis vad kul!

2011-01-09 @ 14:47:37
Postat av: Anna

Grattis, vad duktiga ni är! Ett par rundor till i ringen så kommer ni äga alla ;)

2011-01-10 @ 23:38:47
URL: http://monstermalva.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack :) Absolut, har köpt världsgott godis som bara kommer komma fram på utställningarna så då blir det action :P

2011-01-11 @ 12:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0