Vildsvin!

Igår kväll skulle jag gå kvällsrundan med hundarna. Eftersom jag vet att vi har vildsvin som håller till typ i vår slänt så undviker jag att gå där på kvällen, utan jag går i princip runt vår parkering för det är ljusare där helt enkelt...
Vad ser jag då på andra sidan vägen, lägligt under en av lyktstolparna? Jo, ett vildsvin.
 
Det brydde sig inte om oss, men den fick inte riktigt chansen heller för precis när jag bestämmer mig för att vända och typ halvspringa/springa hem igen så får Hippie syn på den och hinner skälla en gång. Som tur var så var inte det något som vildsvinet såg som något hot eftersom den inte kom efter oss så det var ju tur det. Däremot så skrämde jag skiten ur Hippie genom detta så när vi sen gick en annan väg så gruffade han på allt som han tyckte var skumt. Det höll även i sig i morse då han såg en svart barnvagn på andra sidan vägen och började skälla på den...
 
Hur som helst så har vi fått ändra om vår rutt igen då jag inte har någon lust att stöta på vildsvinet en gång till. Den här gången var tillräcklig.
Jag är inte rädd för vildsvinet på sättet som det kan verka nu när jag skriver, men det är ju lite skillnad om man går ensam och stöter på ett vildsvin, då kan man ju alltid hoppa upp i en lyktstolpe eller så, något hittar man väl på.
Det är ju lite svårare när man har två hundar att tänka på också. Jag skulle ju inte offra dom på något sätt liksom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0