Hon har fått ett namn :)

 
Lite eftermiddagsgos <3
 
Efter mycket om och men så har hon nu fått ett namn! Säg hej till Suki :) 
 
Suki betyder 'loved one' (älskad) på japanska och det var ett japanskt namn jag var ute efter då hennes teckning och färg heter gul/svart japan :D
Men tack för namnförslagen, även om de allihopa av någon konstig anledning var på B... :) 
 
Hon verkar trivas rätt bra här och jag har fått klappa henne mycket mer de senaste dagarna. Jag försöker även charm henne med ärtskott och groddar som hon är väldigt förtjust i. Jag håller faktiskt på och groddar ärtor till henne, men eftersom det tar några dagar så har jag fuskat lite och köpt färdiga. Men det funkar lika bra det :) Jag har även letat upp Bacons sele, hoppas att den inte är för liten bara. Hon kunde inte ha Pudels sele än (Hurttas y-sele stl 45) och jag hade tänkt se vad hon säger om snön :) Även om baksidan är inhägnad så tänker jag inte chansa :P Så imorn efter jobbet ska jag klippa hennes klor lite till och se vad hon säger om selen och om den passar, snön :) 
 
Att så och grodda till kaninen (och andra gnagare såklart):
 
Ett väldigt bra tips om man vill ge sin/a kanin/er lite nyttigheter och samtidigt kunna göra det själv (och alltså inte vara beroende av någon annan, dvs inte köpa färdigt) är just att grodda eller så själv. Tex ärtor, bönor, havre, krasse etc. Sår man havre och ärtor så har man både kattgräs (jepp, kattgräs=havre) och ärtskott.
Nyttigt och bra :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0