Examinering av egen hund

V. 50

Under måndagen fick vi lära oss att lägga ett spjälkande bandage med hjälp av hårt ihoprullade tidningspapper. Sedan gick vi igenom vad som kan vara bra att ha i husapoteket samt akutväskan till hunden och efter Diesels kloskada kommer jag verkligen skaffa sådana förnödenheter.


Hippie och Dexer


Hippie och Dexer har dragkamp


och ännu mer dragkamp

Under tisdagen hade vi hundträning om vi ville, annars var vi lediga. Jag gick dit med Hippie för att se om han kunde alla moment och det kan han. Han var jätteduktig så jag tror verkligen att vi kommer sätta det på torsdag. Vi är ett bra team jag och Hippie, men vi är bara 2/3 av vårt riktiga team, Diesel fattas ju. 


Jannike och Alfons tränar tända/släcka lampan


Ida-Maria och Dexer tränar apportering


Dexer kan snurra också


och snurra åt det andra hållet

Började inte förrän 13.15 på onsdagen, då det var examinering för den första halvan av klassen. Hippie fick sitta i hundstallet under tiden, ensam, men det gick jättebra. Jag kastade ut jättemycket korv när jag lämnade honom och när jag hämtade honom satt han och spanade på Alfons utkiksplats och såg rätt nöjd ut. 

På torsdagsmorgonen var det dags för mig och Hippie att examinera oss. Vi var först ut och när jag släppte Hippie i idrottshallen för att han skulle få skanna av området innan vi började spanade han in en innebandyboll. Han kutade omkring med den i säkert 5 minuter och var superlycklig. Han var så söt och ingen kunde låta bli att skratta åt honom, min lilla kissemiss. 
Är riktigt stolt över Hippsen då han klarade allt galant!! Han var superfokuserad och gjorde allt jag bad om. Jätteduktig!
Hippie fick leka med Victor, Allis, Dexer och Manick i rastgården och det gick oerhört bra bra för en gångs skull. Han vågade faktiskt vara med till 98% och han insåg att Manick var rätt intressant när han väl vågade sig fram till henne. 


Hippie kan verkligen leka som en katt


Hippie superglad

Ledig på fredagen. Har varit ute med Hippie, lekt med Hippie både ute och inne, sett på tv och sett på film.


Söta Hippie


Hippie tokar runt med sin boll


Hippie med sin boll


Hippie har roligt

Lördagen spenderades som de flesta lördagarna på skolan; slappandes och lekande med Hippie.


Hippie fin



Hippie på fotbollsplanen


Fint väder

Lucia och tredje advent denna söndag. Det började snöa idag vilket Hippie gillar. Han har också börjat apportera en av hans favoritbollar vilket är jätteroligt. Bollen luktar bara extremt äckligt, men är Hippie glad är jag glad.


Fina Hippie på trappen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0