Hippie 11 veckor

V.19

Nu har Hippie blivit 11 veckor gammal och är en väldigt jobbig liten vovve.
Han har verkligen en egen syn på saker och ting och vill inte bli tillrättavisad. Han är dock en väldigt smart liten valp som gör vad som helst för lite folic och därför är det lätt att träna honom när det gäller olika trix.

Han har börjat härma Diesel väldigt mycket och är väldigt fäst vi honom. När vi mötte en bordercollie var det (för en gångs skull) Diesel som höll käft och Hippie som kaxade. Snacka om att jag blev förvånad när jag hörde Hippies töntiga valpskall och morrande när jag koncentrerade mig på Diesel. Jag får verkligen ta och jobba med Hippie så att han inte blir en kaxigare jävel än vad han redan är.

Hippie trivs extremt bra på Féline House och sover sig igenom dagarna. Han får dock sitta fastbunden då han inte alls är intresserad av butiken utan bara vill rymma på egna äventyr.

Han växer så det knakar, så det kommer verkligen att bli intressant på vilka siffror vågen stannar på när han blivit vuxen. Än så länge orkar man dock fortfarande bära honom, vilket han, trots sina protester, tycker är ganska skönt ändå.

Hippie är verkligen duktig på att gå i koppel nu, det märkte man i och för sig ganska snabbt på honom att han skulle lära sig det inom en tidsfråga.

I övrigt är han mer som en katt än som en hund; han stryker sig gärna mot benen och han ska alltid vara i närheten av en. Sedan så sträcker han på sig precis som en katt. Skitsöt, min Kissemiss.

Så söta tillsammans

Min Kissemiss


 


Min alltid så fin Babe

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vi har fatt var valp nu, fick han i lordags!! Han ar tva manader idag och ar inte jobbig, an! Men han har borjat bita pa ALLTING, men annars ar en duktig och for det mesta radd for det mesta, men han battrar sig! Det ar kul att vara valpar ar sa nara i alder :)

2009-05-14 @ 02:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0