Hippie 13 veckor

V. 21

Hippie är nu 13 veckor gammal och han växer så det knakar. Märker att jag inte orkar bära honom lika länge som jag orkade förut, men det är ju bra trots allt, han ska ju bli större. Vilket jag i princip längar efter för jag tycker nästan att han är för liten. Tappar bort honom hela tiden för att han är så liten, haha.

Rumsrenheten har vi väl gått back på. Vet inte riktigt om man kan kalla honom för 90% rumsren längre. Han kissar fortfarande inne ibland. Jag kör helt enkelt med att jag inte säger något till honom när han kissar inne, men jag är jätteglad och rolig när han kissat utomhus. Vi får väl se hur det går...

Det är roligt att ha en hund som inte direkt fått sig en dålig uppfattning när det gäller andra hundar. Jag älskar min vackraste Dieselbabe, men Hippie är så glad så när han får hälsa och jag hoppas att det fortfarande är så när han blir äldre. Däremot blir Hippie nervös när han ser stora hundar på avstånd som han inte kan hälsa på. Då skäller han, eller rättare sagt gruffar, och stryker sig mot mina ben.

Förutom sitt och ligg kan han nu vacker tass (tack Paola!) samt high five. Det enda som tyder på att han vid denna ålder är smartare än Diesel är att Hippie faktiskt ställt sig och kissat över en avloppsbrunn en gång, vilket faktiskt var lite roligt, men smartheten kanske kommer ikapp.

Totalt orädd är Hippie när det kommer till bussar, pendeltåg och tunnelbanor, vilket är superbra. En komplett motsats till Diesel när han var valp, då jag i princip fick tvinga honom att gå på bussar och andra färdmedel. Min lilla Babe hade det inte lätt helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Paola

vsg! :)

2009-05-23 @ 22:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0