Diesel skadad

Min Babe skadade en klo någon gång i måndags, han hade antagligen fastnat i något med klon, så på tisdagskvällen åkte vi till veterinären och han fick lugnande för att de skulle kunna ta bort klokapseln helt och håller då den var avbruten. De fick dock söva ner honom helt då han tyckte att det gjorde ont, min känsliga lilla Babe.
När allt var klart kom han därifrån med bandage och krage och han var jätteledsen under natten. Nu mår han mycket bättre och han sover med krage utan att klaga. I fredags blev han även av med det tjocka bandaget och har nu endast ett tunt bandage med ett benskydd från Back on track på sig för att han inte ska vara där och pilla hela tiden. Det kommer ta några veckor innan han slipper bandaget helt och om några månader har en ny klo växt ut. Förhoppningsvis blir det inga fler besök hos veterinären på ett tag efter det här, men det återstår väl att se..

Känner mig så elak att jag kommer åka till skolan imorgon och lämna honom här. han är ju visserligen inte ensam eller så, men det skulle egentligen kännas bättre om jag kunde stanna hemma.. Men det kommer gå bra med Diesel ändå, det är ju ingen stor grej egentligen.


Diesels avbrutna klo när den fortfarande satt kvar


Hippie tröstar Diesel efter veterinärbesöket


Diesel med hans fina benskydd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0