Praktiken

Tänk att det redan har gått 4 veckor. Tiden går fort när man har roligt antar jag..

Praktiken gjorde jag på Hundpoolen AB i Sundbyberg där de har hunddagis, hundsim och annat relaterat till rehabilitering. Där har jag fått gå ut med dagishundarna samt fått vara med och simmat dem också. Hippie har faktiskt fått testa att simma några gånger och han tyckte det var jätteroligt och han var hur duktig som helst på det; "Han simmar som han inte gjort något annat". Jag tänker verkligen gå dit och simma både Diesel och Hippie senare, kanske under jullovet, för det är så himla bra motion för dem och det är inte lika påfrestande för kroppen att simma som att promenera och så. Det är även ett bra sätt att förebygga skador och bygga upp muskler, babben Larsson simmar till exempel sin hund Socker inför en operation.

På vägen till och från praktiken har jag och Hippie passat på att träna lite larma och andra tricks, han har även blivit en fena på att stänga dörrar vilket gör mamma irriterad (det kan ju bli märken). Han har fått träffa en massa snälla och trevliga människor och andra hundar, bland annat en jättehärlig new foundland och en helt underbar tibetansk spaniel. Vi träffade även på hans söta kullsyster Annie en gång.

Jag tycker att det har varit jättebra att praktisera på Hundpoolen och alla som jobbar där är jättetrevliga och det är lite annorlunda än att bara vara på ett vanligt hunddagis så jag rekommenderar det absolut!


Hippie vilar i soffan i köket


Hippie väntar på att vi ska gå hem för dagen


Söta Hippie väntar på bussen


En jätteglad Hippie


Hippie håller koll på världen utanför bussen


En blöt Hips


Under mattes jacka kan man känna sig trygg


Sötnos


På bussen med sin fina sele


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0