Protestlista!

V. 41

Den här veckan har varit fullproppad.

Måndagen var vi lediga, men jag och Hippie hade det rätt bra då vi bara tagit det lugnt och städat och så. Hippie blev dock påhoppad av Ester utan anledning så han blev lite ledsen. Han kommer inte få hälsa på henne något mer..
På kvällenlyckades jag sitta lite med rasarbetet innan Jannike och Josefin kom med Alfons och Allis. Hippie blev superglad!


Av någon konstig anledning somnade Hippie på vardagsrumsbordet...

Tisdagen bjöd på sovmorgon, men extremt mycket teroi så man blev helt snurrig. Ida-Maria med rottisvalpen Dexer flyttade in i vårt rum under dagen. Hippie och Dexer håller verkligen på att bli vänner fast Hippie är extremt vaksam vad gäller alla hans tuggben, han vaktar dem som bara den. Min dumma vovve...
Satt med rasarbetet på skolans datorer under eftermiddagen och passade på att skriva ut lite mer fakta och så. På kvällen gick jag och Josefin med hundarna på en längre promenad i skogen. De fick springa lösa också och Hippie var så duktig så. Efter det satt jag dock med rasarbetet resten av kvällen.  


Hippie och Dexer leker i klassrummet


Ännu mera lek i klassrummet


Söta Dexer har blivit jättestor


Jättelång tunga har han också

Under onsdagens morgon hade vi teori om specialsök. Vi skulle börja själva träningen på torsdagen. Sedan tränade vi lite allt möjligt, jag och Hippie tränade "Larma" som vi inte riktigt tränat så mycket tidigare. Men det gick jättebra, Hippie förstod precis! jag lyckades till och med få honom att prova lite agilityhinder med hjälp av klicker. Helt plötsligt förstod han precis vad han skulle göra! På eftermiddagen såg vi en supergammal film om hundskötsel, den var typ från 1986 eller liknande.
Under eftermiddagen försökte Josefin hjälpa mig med rasarbetet, men varken hon eller jag blev klokare så Jannike fick hjälpa mig istället, men jag blev helt klar med det då i alla fall.
På kvällen var det kvällsmat senare än vanligt, de hade skördefest samtidigt, så då struntade vi i det. Vi begas oss till Smålandsstenar för att handla mat istället, så nu har jag hur mycket mat som helst, vilket är skitbra.

På torsdagsmorgonen fick jag i princip dra upp Hippie. Han var verkligen totalt slutkörd och ville inte alls vakna. När vi tränade specialsök kopplade han inte för fem öre, och han däckade så fort det inte var hans tur... Under rullstolsträningen var han däremot mer aktiv, men jag tränade mest "Larma" och dra av min ena strumpa. "Larma" gick rätt okej, han kopplade till slut, men det här med att dra av min strumpa hade han ju aldrig testat förut. Ena sekunden förstod han precis vad han skulle göra medan han inte förstod någonting andra sekunden.. Även här däckade han så fort han fick chansen, lillen.
På eftermiddagen skulle vi träna specialsök igen, men jag och Josefin var tvugna att skriva ut våra rasarbeten först så jag lämnade Hippie i klassrummet under tiden. Det tog superlång tid att skriva ut och när vi kom tillbaka hade Hippie inte rörs sig ur fläcken, han hade somnat så fort han lagt sig tillrätta. Stackars lilla tröttisen... Försökte dock lite i alla fall på specialsöket, men han var någon helt annanstans...
På eftermiddagen spelade vi kort innan Ida-Maria, Jannike och Josefin åkte hem och först sd kunde Hippie koppla ner helt och hållet. Han sov som en stock exakt hela kvällen medans jag såg på film och slappade.

Under fredagen var vi lediga så jag och Hippie slappade i princip hela dagen. Jag såg på lite film och tv och läste en bok. Vi gick faktiskt en runda i skogen också och lekte på fotbollsplanen, men i övrigt hände ingenting.

Lördagen spenderades som fredagen, fast självklart så regnade det i princip hela dagen. jag och Hippie lyckades i alla fall komma ut och leka lite på fotbollsplanen, men annars var det film som gällde.

Söndagen spenderades som lördagen. Dåligt väder självklart så film och tv för hela slanten. Pluggade också en del till onsdagens prov. Nu ska jag ta och äta, sedan ska Hippie ut och efter det ska jag duscha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0