Hippie testar "Skudo Pet elektonisk fästingvakt"



Vad: Hippie har haft på sig den elektoniska fästingvakten "Skudo Pet" från Ticmera i kanske en månad nu. Den använder sig också av ultraljud och är "förebyggande, vattenresistent, säker och bevisat effektiv". Han har nästan inte fått några fästingar i år, men jag tänkte att det skulle vara kul att testa två olika fästingvakter på hundarna.

Pris: ca 200-300 kr

Hypotes: Även här är jag lite fundersam. De fungerar ju båda med ultraljud och det här är ju "the real deal", men att ultraljud verkligen skulle fungera? Nja...

Resultat: Under tiden som Hippie haft på sig fästingvakten har han endast fått 1 fästing.

Slutsats: Om det är för att Hippie inte gått i skogen, det är för varmt även för fästingarna eller om "Skudo Pet" verkligen fungerar förblir ett mysterium, framför allt eftersom just denna som han har faktiskt inte fungerar lika bra som den borde... Är den värd sitt pris då? Nej, det är den inte. Nog för att batteriet räcker i 2 år, men med tanke på att jag inte riktigt tror på den så tycker inte jag att den är värd sitt pris.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0