10 dagar till...

Veterinären ringde i förrgår kväll angående blodprovet. De positiva nyheterna är att Diesel inte har bildat några antikroppar mot någon fästingsjukdom och alltså är det inte det han drabbats av. De negativa nyheterna är istället att veterinären inte har någon som helst aning om vad det kan vara annars så.. Diesel har fått en ny 10-dagarskur med smärtstillande som jag hämtade ut i morse på Apoteket i Spånga (där de tydligen har dryghet och allmänt otrevlig som ett högt uppskattat personlighetsdrag hos sina anställda...) Och imorgon bär det av till Bagarmossens djursjukhus för att göra ett nytt hjärtultraljud och se om Diesels blåsljud har blivit värre. Sedan så blir det antagligen till att röntga höfterna på tisdag, men då på Västerorts djursjukhus... Fullt upp med andra ord, men nu ska vi gå till botten med Diesel helt enkelt.

Helt otroligt nog så var Diesel ändå nästan sig själv en stund när jag tod ut honom innan jobbet. Han verkade faktiskt lite gladare än vad han har gjort sen allt det här började och det var ju kul att se. Och det sista jag såg av Diesel precis innan jag stänger dörren och ska till jobbet är hur han uppmuntrande skäller vid toadörren då han vet att Adam är där inne och minsann inte hälsat på honom. Han är så söt min Babe ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0