Filmkväll och typ Gärdet

I lördags åkte jag och vovvarna hem till Lovisa för film- och seriekväll, självklart med god mat också. Vi fick även träffa söta lilla Kessie som tyckte att mina stora vovvar var lite läskiga när de inte låg blickstilla på golvet, men på söndagsmorgonen så fick hon faktiskt igång Hippie på lite jaktlek runt soffan innan vi skulle bege oss mot Gärdet.

Gärdet ja.. Eftersom det åskade och regnade så extremt mycket så blev det inte en promenad på Djurgården utan vi tog skydd hos Himmelska Hundar när regnet öste ner som värst. Varken jag eller Diesel (Hippie är ju nöjd så länge jag är med) förstod vitsen med att sitta och fika i samma lokal som "gulliga" ettriga småhundar, ouppfostrade stora hundar och korkade ägare.. Nog för att jag tycker att det är en oskriven regel att man har hundar som uppför sig när man är någon annanstans än hemma, men det kanske behövs lite mer uppenbara regler, typ svart på vitt; Uppför dig eller försvinn. Hur svårt kan det vara? Jag tycker att vi hoppar Härliga Hundar nästa gång, vi kan fika mycket trevligare utomhus och åskar det, ja då gör vi som alla vettiga; vi åker hem.

Men lite spring i en rastgård i närheten blev det i alla fall när vädret blev bättre igen så lite kul hade de i alla fall och det var väldigt trötta vovvar jag kom hem med <3 Bilder får jag slänga upp när jag hinner.

Får hålla tummarna för bättre väder nästa gång helt enkelt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0