Katternas kastrering - hur har det gått?

Skriver om detta inlägg för andra gången...
 
Katterna blev ju kastrerade förra fredagen och det gick jättebra. Blev som vanligt  väldigt nöjd med Stockholms Djurklinik i Alvik :) Dock så har de senmesterstängt i 3 veckor från den här veckan så ni vet ;) 
 
När jag hämtade katterna efter 14 så var de väldigt pigga och så himla fina i sina bodys (istället för tratt eftersom de är två). Kastreringen hade varit problemfri, men de hade hittat en cysta på Olivias ena äggstock så det var riktigt bra att hon kastrerades, annars hade hon kanske fått problem när hon blivit äldre. 
 
Väl hemma så satte jag kompostgaller mot hallen så att de skulle hålla sig där, men det gick inte alls som jag hade tänkt mig... Jag fick bygga en jättestor bur av kompostgaller istället, vilket Hippie inte alls gillade, så han fick åka till mamma och pappa över helgen :)
 
 
Det har gått bra med kissarna, de har mest sovit och tagit det lugnt, men nu märker man att i alla fall Winnie börjar bli uttråkad. Hon jamar en massa till och från som för att säga att jag minsann borde släppa ut henne <3
 
De har inga problem ned att ha på sig sina bodys, det är faktiskt en riktigt bra uppfinning de där :) Men eftersom Olivia har så fin och tunn päls så innebär det att den tovar sig som bara den under bodyn så jag får borsta ut tovor morgon och kväll (!) Jag vet, helt sjukt :O Och hon tycker ju att det är obehagligt med tovorna så hon håller på och biter på sin body. Jag har bestämt mig för att hon får ha bodyn på sig till på onsdag, allra senast på fredag eller tills hon bitit sönder bodyn helt så den inte går att använda. Det som kommer först, haha. 
 
Winnie som absolut inte har några som helst problem med tovor under bodyn njuter <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0