Nervöst veterinärbesök med bra avslut

I torsdags var jag ledig och vad passar bättre på sin lediga dag än ett veterinärbesök? 
Hippie slog/bet ju av en bit av en tand förra veckan så det var bara att boka tid för att kolla hur illa det verkligen var, och med det, hur dyrt det skulle bli... Stockholms Djurklinik i Alvik, dit vi brukar gå annars, hade inga tider så det blev Sundbybergs Veterinärpraktik istället, men jag ångrar inte en sekund! Jag säger (skriver) bara det, är det tandrelaterat så hör med Sundbybergs Veterinärpraktik! 
 
Eftersom det var första gången vi skulle åka dit så var jag asnervös. När jag kollade på kartan förstod jag var det låg någonstans om vi åkt bil, men eftersom jag varken har körtkort eller bil så blev det ju tunnelbana och buss... Hur det skulle gå med Hippie stod som nummer två på min lista, att verkligen hitta dit som stod som nummer ett, haha. Astöntigt, men det är sån jag är. Jag oroar mig för sakerna i den ordning de kommer, det blir... liiite lättare då, intalar jag mig i alla fall...
 
Framme och extremt fint väder 😀
 
Vi lyckades ta oss dit utan några problem, wiie! Vi fick dock vänta ett tag då de hade lunch. När vi satt och väntade så kom det självklart ett par med en fralla...
För er som inte minns eller inte vet och undrar vad det är för fel på frallor så kommer här en påminnelse; Hippie hatar frallor. Då menar jag verkligen med stora bokstäver-HATAR. Tillsammans med mopsar, bulldoggar och boxrar. Kortfattat: Alla trubbnosiga hundar som snorklar eller andas onaturligt högt gör att Hippie förvandlas till Hulken. Han blir sååå arg! 
Vi hade tur med just denna fralla, han brydde sig så lite om Hippie att det nästan var pinsamt, så då kunde Hippie strunta i honom också, efter lite morrande i början så var det inga problem. 
Innan lunchens slut kom det även en kvinna utan något djur alls. Det visade sig när vi gick in att ja, självklart skulle hon hämta sin fralla! Men vad fan alltså. Men jag är sjukt stolt över Hippie för när vi väl var i väntrummet gick det upp för honom att vi skulle till veterinären så han skötte sig asbra, höll sig nära mig samtidigt som han höll lite kolla på de andra utan ett enda ljud. Min duktiga vovve! 
 
Väntar i skuggan
 
Tanden såg riktigt bra ut. Veterinären fick pilla hur som helst på tanden så ont hade han inte. Den var inte heller skadad in till pulpan så det är bara att hålla koll på den så att tandköttet inte svullnar eller så. Han får fortsätta tugga på vilka tuggben som helst då tanden kommer klara av det ändå och är jag orolig över tanden så har de gratis tandkoll så då är det bara att boka tid. Detta gjorde också att vi kunde gå därifrån utan att behöva betala en enda krona! Hur otroligt bra är inte det liksom? Vi ska absolut fortsätta gå dit gällande Hippies tänder!
 
För att fira och för att det kändes som en perfekt dag/kväll för tacos mötte vi upp Paola i Bromma så att vi kunde handla ingredienser på Coop. Det smakade extra gott idag!
Väl hemma totaldäckade Hippie i min säng, det var en tuff dag för honom, lillvovven <3 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0