Paltlunch och promenad genom stan

I lördags åkte jag och Hippie hem till mamma och pappa.
Vi var bortbjudna till ena fastern på paltlunch så jag tänkte lämna Hippie hos dom innan vi gick dit. Det slutade dock med att Hippie fick följa med och han tyckte att promenaden genom stan var extremt spännande! Det var ju så många "riktiga" stadshundar som hade lämnat sina dofter 😂 Han hade en massa "tidningar" att läsa den lyckliga vovven ❤ Vi mötte väldigt många vovvar också, Hippie var den enda blandrasen om man säger så 😜 Hippie fick hälsa på en 1-årig yorkhane som han tyckte var riktigt trevlig. Annars så var det mopsar (som Hippie ville döda), en akita tror jag och någon terrier hit och dit som vi såg. 
 
Jag hittade ett riktigt fint hus minsann 😍
 
Som mamma fotade 😉
 
Väl framme kände han sig som hemma på en gång, framför allt när han insåg att det vankades mat. Men ingenting till vovvar denna gången, även om han själv absolut inte hade tackat nej 😉 Det är ju en av grejerna som gör Hippie till världens bästa; han tycker att nya ställen är väldigt intressanta, men han är väldigt lugn och finner sig i allt som händer. Min duktiga vovve 😍
 
Efter några timmar var det dags att gå tillbaka till mamma och pappa. En lika glad vovve gick tillbaka genom stan, haha. Fast vi fuskade ju lite och tog bussen den sista biten 😜
En middag med efterrätt senare så var det bara för oss att pallra oss hem då vi jobbade på söndagen 😞 Nästa gång vi åker till mamma och pappa ska jag läsa alla "Tintin"-böcker de har för minst tusende gången, för det var ett tag sen sist 😉
 
Något som jag märkte när vi kom hem var, förutom att jag hade en vovve som var helt slut, att jag hade en vovve som är sååååååå skitig! Efter en dag på stan liksom. Jävlar vad mycket "stadsborna" måste bada sina hundar 😱 Min lilla skitgris ska såklart få bada han också, han vet bara inte om det än 😜
 
Däckad vovve när vi jobbade i söndags 😴

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0