Djurens helg

I helgen var det Djurens Helg på Solvalla och Lovisa och jag åkte dit på lördagen med alla vovvar. Valparna fick åka i katternas vagn för att spara på krafterna.
 
Vi testade på lite olika grejer med både valpar och vuxna. Valparna fick köra lite enklare grejer som leta godis i bollhav (Queenies favorit) och balansera på en planka (Queenie körde parkour-varianten med enbart frambenen på plankan och gå i sidleds) 😂 
Hippie fick köra lite vardagslydnad där man fick en rosett med texten "Världens bästa hund" för ja, alla hundar är ju världens bästa hund enligt ägaren... Baaah! Sedan körde vi rallylydnad för andra gången någonsin. Hippie var inte jättefokuserad, men han kände av att jag var osäker så det var rätt väntat. Rallylydnaden ska vi nog ta upp i framtiden, det var riktigt roligt 😀
Vi hann inte med Dog Parkour, vilket var synd för Queenie hade ju uppenbart ägt allt 😜 Sedan kunde vi ju inte testa Weightpull med någon av hundarna då valparna var för unga, Pixie ska operera sina ben och Hippie har ont i sin rygg 😟 Jättesynd för Hippie gillade verkligen Weightpull när vi testade förra året 😞 Vi får återkomma när valparna blivit vuxna och friröntgade helt enkelt ☺
 
 
I övrigt så var självklart 95% av alla med hund DUMMA I HUVUDET och lät sina hundar göra typ vad de ville...
Hippie fick tex. ofrivillig uppmärksamhet av en irländsk varghundvalp så han kände att han var tvungen att säga ifrån 😕 Som tur var så släppte jag hans koppel så fort jag märkte det så han skulle slippa känna sig trängd... Han tog hela dagen riktigt bra, trots det otroligt stora antalet bulldoggar och frallor.. Min duktiga vovve 😍
 
Vi tittade även lite på kaninhoppningen och på en jättefin frieserhäst som var jättestooor 😀 Queenie tyckte att den var jätteläskig när den kom emot oss så hon försökte klättra ur min famn, lillfegisen 😂
 
Allt som allt ett riktigt bra äventyr, framför allt för valparna, synd bara att det inte är tillräckligt med instruktörer på varje ställe, det blir jättelånga köer som i sin tur innebär att man inte hinner med allt 😔 Trots detta så ses vi nog nästa år i alla fall 😁

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0