Baddags!

I måndags var det baddags för Hippie och kissarna. 
 
Eller ja, duschdags, då jag inte har något badkar... 
 
Jag började med Winnie, hon var närmast, haha.
Hon älskar ju att vara i badrummet så då går det som det går. Hon har ju så himla mycket päls så när jag var halvvägs så ville hon inte vara med längre och gjorde det hela väldans mycket svårare för mig, för oss båda egentligen, men jag lyckades bli klar till slut. 
 
Blött! 
 
WInnies blöta svans
 
Olivia var i alla fall lite lättare i duschen, men hon tyckte att jag var dum som försökte sätta ner henne på ett blött golv, hon tog i allt vad hon kunde för att få fäste i mina kläder så att hon skulle slippa hamna på det äckliga blöta golvet... Efter mycket om och men så lyckades jag bli färdig med henne också, extra balsam och allt. Hon har ju lite annan pälskvalitet och eftersom jag vill att hon ska få så bra bedömning på pälsen som möjligt på nästa utställning. 
 
Blöt och sur kisse i sin handduk
 
Hon kan torka sig själv minsann, haha
 
Hippie kvar...
Sparar alltid den lättaste till sist. Även om han är anledningen till att jag passar på att duscha mig själv när jag är klar med honom då jag är lika dränkt som katterna när jag är klar med honom... 
Jag fick valla in honom på toan då han minsann hade listat ut vad som stod på schemat. Han var lite deppig i duschen, men blev superglad då han var klar 💞
 
Min rena gullvovve
 
Passade på att packa upp katternas nya grotta som de ska ha med sig på nästa utställning. Den var minsann rätt spännande att utforska, men den enda som ville testa den på riktigt var Olivia, haha. De kommer i alla fall slåss om den på utställningen, så jag ska fundera ett tag till på om jag kanske behöver en till ändå eller om jag ska se om de har några andra fina till salu när jag är där ☺
 
Uppskattades en stund av Olivia i alla fall 😘
 
Hur är det då med att hysa agg mot mig för denna otroligt onödiga och elaka behandlingen?
 
Olivia förlät mig kl 04 på tisdag morgon.
Mysa var viktigare än att vara sur och ju tidigare desto bättre, min lilla skrutta 😍
 
Winnie däremot...
Jag som ropat, lockat och verkligen velat att hon skulle lägga sig i mitt knä där på måndagskvällen så jag kunde hjälpa henne att torka, men icke. Ni skulle ha sett min förvånade min när hon äntligen förlät mig under tisdagseftermiddagen och ville ligga i mitt knä. Jag blev nästan löjligt glad måste jag erkänna, haha.
 
"Okej då, jag älskar dig fortfarande, matte"
 
Jahap, bara 27 dagar till nästa bad dårå. Det dom inte vet mår dom inte dåligt av. Hoppas att träningsverken jag fick i rumpa och lår har släppt till dess 😜

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0