Fladdermöss och paddor i skymningen + Mors Dag

I lördags kväll passade jag och Hippie på att ta en längre kvällrunda då klockan var 22.30 och det fortfarande var varmt ute. Jag har nämligen hittat en alldeles utmärkt väg att gå som ger Hippie mycket att lukta på och vi båda får lite extra motion! 
 
I början av vår promenad mötte vi väldigt många som var ute med sina hundar, men efter det mötte vi inga alls, varken människor eller hundar. När vi gick förbi Råcksta Koloniträdgårdar cirkulerade det fladdermöss som letade insekter ovanför våra huvuden och vi gick även förbi en padda. Eller ja, jag var den av oss som såg att vi gick förbi en padda som satt mitt på gångvägen. Hippie var för upptagen med en massa annat så han hande inte tid att se den. I och för sig så var jag den enda av oss som såg laddermössen också... Hm..
När vi nästan var hemma igen såg jag även en hare. Det finns det gott om här. 
Rundan tog en timme då vi inte hade någon tid att passa utan bara lunkade på. Hemma var det också jättevarmt fast jag har haft fönstret öppet dygnet runt sedan början av maj... enda lösningen på det problemet är ju att flytta. Jag kan ju inte öppna den franska balkongen för då skulle jag inte ha några katter kvar och det vill jag ju ha <3 
 
Söndagen innebar jobb och eftersom det var Mors Dag så åkte jag och Hippie till mamma och pappa direkt efter jobbet. Där blev det riktigt god middag i form av pappas egengjorda vitlöksbröd och en massa plockmat och allt var såååå gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0