Fääärdiig!

För typ 3 veckor sedan blev jag klar med den nya marsvinsburen eller "Piggy Paradise" som jag även kallat den. Dock så kanske jag får spara "Piggy Paradise" tills jag verkligen kan göra en riktigt stor bur till mina grisar...
Ska fundera på saken 😜
 
Det har tagit ett tag, men äntligen! Nu ska jag bara sälja iväg den gamla så att jag får bättre plats ☺ 
 
Marsvinen verkar gilla den, de har ju mer yta att springa på nu och den är ju ävel ljusare och finare 😀
 
Några andra som också gillar den är katterna! De kan ju nu gå in hos marsvinen och verkligen komma nära. Vilken tur att jag har världens snällaste katter som inte vill marsvinen något ont, de är ju en del av familjen 😍 
 
Lite bilder:
 
Olivia tyckte att den var alldeles perfekt halvklar 😂
 
Spännande grejer alltså! 
 
Buren sedd från ena sidan:
Winnie gillar känslan av gräs under sina tassar, så länge hon slipper gå ut 😂
 
Hängmattan från katternas burskynke kom till användning trots allt!
Och då helt plötsligt var den väldigt skön att ligga i 😂
 
Att jag har spån i bottenburen (som syns på bilden ovan) är helt enkelt en nödlösning. Jag fick nämligen slut på Öko Plus och spånet fick jag med "Brorsorna" så den förpacknigen låg ändå och skräpade. Nu skräpar spånet ner golvet ock katterna istället vilket inte är optimalt. Men så fort "Brorsorna" har skitat ner spånet så byter jag tillbaka till Öko Plus. Spån är blä! Billigt, men skräpigt blä 😝
 
Jag är väldigt nöjd med mitt hemmabygge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0