Blodprov, kebab och Ikea

I torsdags plockade Paola upp mig och Hippie hemma för vi skulle till Spånga och äntligen ta ett blodprov på Simba. Jag kanske inte har skrivit om detta tidigare, men det är nämligen en del tveksamheter gällande vem som är Simbas mamma och det är där blodprovet kommer in. Ända sättet att få reda på sanningen helt enkelt! 
Hippie följde med som moraliskt stöd till Simba, men var noga med att hålla sig på ett rejält avstånd från sköterska och veterinär, för att vara på den säkra sidan liksom ;) 
Alla som jobbar i Spånga är sjuuukt otrevliga dock, så jag föreslår verkligen typ ALLA andra veterinärer/djursjukhus i Sverige förutom just Spånga...
I en burk på rummet fanns det supergott godis som både Simba och Hippie gillade så jag var ju bara tvungen att köpa varsin påse till dom sen <3 
 
Efter veterinärbesöket så hamnade vi i Åkermyntan. Vad fan gör man i Åkermyntan? Jo, man äter världens godaste kebabtalltik! Vi satte oss ute med hundarna i det fina vädret och tog en riktig långlunch.
Aaaah vad skönt! Det var väldigt trevligt :D 
Sen fick jag och Hippie skjuts hem igen. Så här såg Simba ut när vi hade gått ur bilen:
 
"Ge mig godipåsen!"
 
Självklart var det godiset jag köpte hos veterinären som han ville ha, han ville inte följa med oss hem. Hahahah! 
 
"Snåljåp!"
 
Senare på kvällen hämtade pappa upp mig för en liten tripp till Ikea. Jag var på jakt efter ett köksbord så här två år efter inflyttning. Jag kom dock inte hem med ett riktigt än, men kikade på en massa så jag har ett hum om vad jag vill ha. Jag måste ju också tänka på att katterna kommer vilja ligga på bordet och de är ju varken lätta kilovis eller små storleksvis, haha! 
Vi hann precis ta en fika innan de stängde också så det var trevligt :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0