Fullspäckad helg

Så här lagom nära kommande helg så kommer här ett inlägg om förra helgen. Det är väl passande va? 
 
Lördag förmiddag innebar nytt hö till marsvinen vilket självklart uppskattades. Vilka som uppskattade det mest är fortfarande oklart 😂
 
Så här ser det ut varje gång grisarna får mer hö, alltså typ varannan dag 😜
 
En liten ovetandes tupplur 😍
 
Sedan så packade jag in katterna i sin vagn så att jag och Hippie kunde åka över med dom till Lovisa.
Det var väldigt mycket hundar på tunnelbanan denna lördag så vi fick stå mitt emot en stor och antagligen väldigt stressad schäfer (den flåsade och pep om vartannat). Hippie som inte gillar stora hundar skötte sig faktiskt väldigt bra. Jag var så stolt över honom!
Allt gick superbra till schäfern skulle gå av och fick för sig att husses signal på gå av även betydde att han fick hälsa på Hippie. Så när schäfern tog ett steg mot Hippie kände Hippie sig trängd och sa ifrån. Precis som han ska få göra! Tyvärr så blev han osäker sen när schäfern gått av och började gruffa lite. Så tråkigt att det annars positiva mötet skulle sluta med osäkerhet för Hippies del 😕
 
Väl hos Lovisa fick jag springa upp och ner några gånger ...
Första gången för att lämna Hippie.
Andra gången för att lämna katterna.
Och tredje gången för att kånka upp vagnen.
Innan jag kunde ta fram en vattenskål till kissarna som skulle vara i Lovisas sovrum tills hon kom hem senare på eftermiddagen.
 
Efter detta träningspass kunde jag och Hippie åka vidare till mamma och pappa. 
Där tittade jag och Adam på serier medan Hippie låg och vilade efter denna händelserika resa. 
 
Tror minsann att någon tänker på mat 😉
 
Zzzz
 
Före middagen gick jag och mamma en promenad med Hippie och Pudel i det fina vädret.
Jag skulle också vilja bo där, de har så himla mycket fina grönområden ☺
 
På tryggt avstånd från varandra 
 
😂
 
Efter en god middag (jag fick med mig rester!) var det dags för mig och Hippie att åka tillbaka hem till Lovisa där vi sov över till söndagen. Zzz! 
 
Söndagen började med att jag försov mig.
Jag skulle ha satt klockan på 10.30. Den ringde 11.30. Sen ringde Paola och frågade var jag var, haha. 
Typsikt! Men det var bara att skynda iväg hem till Paola så vi kunde åka hem till Alma och grilla och kolla på film.
 
Trött Simba när vi kollar film 😍
 
Sedan var det bara att åka hemåt igen så att jag kunde åka till Lovisa och hämta upp Hippie och kissarna. Och efter DET kunde vi äntligen åka hem! 
 
Vi väntar på tunnelbanan 😩

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0