ZoorfExpo 2017 och Queenie 6 månader

I torsdags var det dags för ZoorfExpo eller Zoorf-mässan som i alla fall jag kallar den. "Skandinaviens största mässa för Zoofackhandeln" som Zoorf själva skriver på deras hemsida. Där kan man träffa nästan alla leverantörer och de brukar presentera sina nyheter och vara generösa med smakprov 😉
 
Då jag trodde att det skulle vara proppfullt med både människor och hundar så frågade jag min granne om hon kunde passa Hippie så att han skulle få lite lugn och ro. Självklart hade han inte tackat nej till att följa med, men han hade det skönare hos grannen där han blev bortskämd med tuggben, gå promenader och få mysa i soffan med sin nalle.
 
Valparna och Pixie fick självklart följa med. Queenie tyckte att det var spännande i början och var hur cool som helst. Hon blev lite rädd för plötsliga ljud i högtalaren och från infofilmer som visades, men annars var det inget som störde henne. Hon gick gärna själv till och från, men ibland ville hon upp till tryggheten i famnen. Oftare ju senare det blev. Sånt här tar ju på krafterna när man är valp. Ingenting mig emot då folk har en tendens till att inte se sig för. Det blev lite tungt i slutet då jag fått en massa smakprover som vägde en del också, men vad gör man inte för sina djur? Jag ångrar att jag inte tog med hennes väska, men jag trodde att hon skulle tycka att den blev för varm att ligga i och då skulle jag ju ha ännu en grej att bära på liksom.. Men den följer nog med nästa gång i alla fall för som sagt; vad gör man inte för sina djur? 😜
 
Vad är det här för ställe? 
 
Yuki däckade som en klubbad säl vid Trixies monter 😂
 
Queenie höll koll på omgivningen
 
När mässan var slut fick vovvarna följa med Lovisas pappa hem och vi gick för att mingla och äta. I mitt fall enbart äta. Jag minglar inte. Jag var sjukt trött också då vi kom till mässan kl 9 och den tog slut kl 18 för mingel etc. Jag hade påsar under ögonen och såg helt död ut när jag lämnade valparna hemma för att hämta Hippie utan en massa stoj. Det hade gått jättebra och min granne var så glad över att hon fått sällskap. Så skönt att veta att jag har hundvakt om det skulle behövas, så himla snällt! Hippie var självklart glad över att jag kom och hämtade honom. Han bar sin nalle hem och sedan hade jag hela tre vovvar som sov i sängen. Fast Yuki hoppade ner senare och sov i katternas igloo för då kunde hon ligga med halva kroppen på golvet, haha.
 
I fredags hade jag inte tackat nej till att fortsätta kolla runt på mässan, men jobb väntade. Det var otroligt blåsigt på väg till jobbet och det är ett under att Yuki inte blåste iväg 😂
 
Ska det vara på detta viset? 
 
Jag ser ju inget!
 
Med 16kg sitter man säkert i blåsten 😉
 
I lördags blev Queenie 6 månader gammal! Tiden går så himla fort! 
Hon har tappat alla sina valptänder, är ca 30-35cm lång och väger runt 5kg. Hon har även kommit in i spökåldern så hon blir rädd för allt och alla i tid och otid, men det går ju över. Min lilla gullrumpa ♥
 
6 månader gammal 💞

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0