Regn och loppis

I helgen var vi lediga!
 
På lördagen tyckte jag att det var lite illavarslande väder så planen om att åka till mamma och pappa med vovvarna för att gå en långpromenad ändrades till att jag och Queenie åkte till dom senare på eftermiddagen/kvällen och åt middag där. Självklart började det dugga först när vi åkte till dom så jag fick bära Queenie en bit då hon minsann tyckte att regn inte är något för henne. När vi nästan var framme och Queenie hade vant sig vid duggandet och gick själv så började det regna på riktigt. Queenie fick bråttom då kan jag säga. Hon ville inte vara ute i regnet mer än nödvändigt, haha. Hon är så rolig alltså, så fort vi kom innanför porten blev hon överlycklig över att vi inte var ute längre och gjorde en massa knäppa konster av lycka 😂
 
Pudel var sitt vanliga charmiga jag (inte) så de fick turas om att vara på golvet eller i någons famn. Det blev lite komplicerat under middagen då jag hade Queenie i knät. Inte det lättaste för en valp att sitta still när det serveras kött framför nosen på henne, men hon klarade det riktigt bra. Till efterrätt blev det glass och då blev det nästan ännu svårare för henne, men hon var så duktig.
Sedan var det dags för oss att åka tillbaka till Lovisa som passade Hippie. Det regnade såklart supermycket då så jag bar Queenie halva vägen till tunnelbanan innan hon ville gå själv en bit. Återigen blev hon överlycklig så fort vi kom undan regnet, den lilla bushunden.
 
Min fina Hippie hade skött sig bra när vi var borta och blev såklart glad över att se oss. Även Yuki blev glad då hon hade saknat sin lekkamrat så det blev full rulle med en massa valpbus innan läggdags. 
 
Söndagen innebar hela 2 km lång loppis i Aspudden och alltså en tidig morgon för oss 😕 Till och med valparna var lite trötta på vägen till Lovisas butik som hade extraöppet, dagen till ära. Kl 10 var loppisen igång på riktigt och jag och Lovisa gav oss ut i folkhavet för att kika vad som erbjöds. Det tog aldrig sluut! Det var sååå mycket folk och barnvagnar till förbannelse. Till slut så gav jag upp och gick tillbaka för att ta ut valparna. Resten av tiden spenderade jag framför datorn och höll vovvarna sällskap innan vi åkte hemåt.
 
Så här trötta var hundarna efter helgen:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0